اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

پذیرش 443 هزار نفر روز مسافر فرهنگی در مراکز اقامتی مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از آغاز پذیرش مسافران نوروزی در پایگاه‌های اسکان تاکنون 443 هزار و 478 نفر روز مسافر در مراکز اقامتی مازندران پذیرش شدند.

پذیرش 443 هزار نفر روز مسافر فرهنگی در مراکز اقامتی مازندران

علی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: با توجه به این که مراکز رفاهی موجود، جوابگوی تقاضای فرهنگیان به‌ویژه در ایام تعطیلات و در ایام نوروز نیست، بنابراین ضرورت دارد با تلاش پیگیر همکاران ستاد اسکان استان و شهرستان و مناطق، مناسب‌ترین مراکز آموزشی، بعد از آماده‌سازی و تجهیز، در یک برنامه منسجم و با یک شیوه همسان در اختیار فرهنگیان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: ستاد  اسکان مرکز استان ضمن هماهنگی با ستاد اسکان شهرستان و مناطق مازندران، مدیریت اسکان مهمانان نوروزی را به عهده دارد و آماده پذیرش مهمانان فرهنگی است.

قاسمی اظهار داشت: استفاده از نرم‌افزار و پذیرش اینترنتی در ستادهای اسکان (رزرواسیون)، انتخاب مدارس واجد شرایط و حتی‌الامکان در نزدیکی مرکز شهر یا مراکز سیاحتی، زیارتی از اولویت‌های ستاد اسکان مازندران است.

رئیس ستاد اسکان آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: از آغاز پذیرش مسافران نوروزی در پایگاه‌های اسکان تاکنون 443 هزار و 478 نفر روز مسافر پذیرش شدند. 

وی ابراز داشت: 158 هزار و 385 نفر مسافر نوروزی در قالب 31 هزار و 677 خانوار در مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان اسکان داده شدند.

قاسمی افزود: شهرستان‌های رامسر، تنکابن و ساری ناحیه یک بیشترین پذیرش مسافرین نوروزی را تاکنون داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: گفتمان مستحکم و خردمندانه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری در آغاز سال 1393 مطرح شد، نقشه راه همه مسئولان و مدیران دستگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش برای نیل به اهداف شعار« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: این نامگذاری، نهاد تعلیم و تربیت را برای برنامه‌ریزی و اقداماتی اساسی در این باره فرا می‌خواند و فرهنگیان استان از این گفتمان راهبردی و استراتژیک در راستای اعتلای جایگاه استان و آموزش و پرورش مازندران بهره می‌گیرند.

قاسمی با پراهمیت شمردن موضوعاتی چون سیاست و اقتصاد در پیشرفت جامعه، اظهار داشت: فرهنگ ضامن بقا و اعتلای هر ملتی است و اگر این  دو مقوله در ذیل فرهنگ نقش‌آفرینی نکنند، چندان تاثیرگذار نخواهند بود لذا آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی فرهنگ، مورد توجه خاص قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تشکیل کارگروه «فرهنگ و اقتصاد» در این اداره‌کل خبر داد و اظهار داشت: این کارگروه با حضور تعدادی از صاحب‌نظران، پژوهشگران و فرهیختگان برای بررسی پایه‌های نظری و عملی این موضوع و اجرایی نمودن آن اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/86018/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول