اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) صورت گرفت

توزیع 7 هزار شمع در بین بقاع متبرکه قزوین

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: برای شام غریبان حضرت زهرا (س) هفت هزار شمع در بین بقاع متبرکه مجری طرح سوگواری یاس نبوی توزیع شده است.

توزیع 7 هزار شمع در بین بقاع متبرکه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ سعید رحیمی عصر امروز در حاشیه بازدید از خیمه‌های معرفت برپا شده در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه قزوین اظهار داشت: مقام حضرت زهرا (س) آن چنان والا است که رضایت و خشم حضرتش معیار رضایت و خشم پیامبر گرامی اسلام و رضایت و خشم کبریایی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: پارسایی و قناعت به ثروتی اندک و امکاناتی ناچیز، در عین امکان بهره‌مندی از بالاترین امکانات از جمله ابعاد کرامتی حضرت زهرا (س) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه یکی دیگر از ابعاد کرامتی حضرت زهرا (س) عبادات آن حضرت است، ابراز داشت: عبادت حضرت فاطمه (س) از لحاظ کمیت، تا به آن حد گسترده است که در لحظه به لحظه در زندگی ایشان حضور و ظهور دارد و رفتار، گفتار، نگاه، تلاش و نفس کشیدن ایشان در هر لحظه شب و روز، عبادت بود.

این مسئول در راستای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با عاشورایی برگزار کردن فاطمیه، بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدام به برگزاری مراسم سوگواری یاس نبوی در 93  بقعه متبرکه استان کرده است.

رحیمی با بیان اینکه مراسم سوگواری یاس نبوی از شب نهم فروردین در بقاع متبرکه شاخص استان قزوین آغاز شده است، عنوان کرد: برای شام غریبان در شب شهادت در حضرت زهرا (س) بیش از هفت هزار شمع در بین بقاع متبرکه مجری طرح سوگواری یاس نبوی توزیع شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه یک هزار و 194 کتابچه پیام یاس نبوی در استان قزوین توزیع شده است، ادامه داد: محتوای این کتابچه پیام خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) است که با مسابقه و جوایز ارزشمندی از جمله حج عمره، سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، قلم گویای قرانی و غیره همراه است.

وی در پایان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در ایام شهادت حضرت زهرا (س) به سمت سوگواری یاس نبوی سوق داده شده است، اظهار داشت: مردم متدین و مکتبی استان قزوین ثابت کرده‌اند که پیرو اهل بیت عصمت و طهارت هستند و با عزاداری برای شهادت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) موجب خشنودی حضرت ولی عصر (عج) می‌شوند.

انتهای پیام/2667/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول