اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین ‏خبر داد

اعزام 20 مبلغ در ایام فاطمیه به استان قزوین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین ‏گفت: 20 مبلغ بومی و اعزامی برای ترویج علوم دینی ایام فاطمیه به بقاع و اماکن متبرکه استان قزوین اعزام می‌شوند.

اعزام 20 مبلغ در ایام فاطمیه به استان قزوین

سعید رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مراسم ویژه شهادت حضرت زهرا (س) و سوگواره یاس نبوی با حضور مبلغان علوم دینی از ‏حوزه‌های علمیه در بقاع متبرکه در سراسر استان قزوین برگزار می‌شود.‏

وی افزود: مبلغان در خصوص سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، بصیرت بخشی به عزاداران ‏فاطمی، ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران و همچنین اهمیت و ضرورت وقف در جامعه به سخنرانی ‏خواهند پرداخت.‏

رحیمی افزود: علاوه بر 20 مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه، در ایام فاطمیه مبلغان بومی استان قزوین در آستان مقدس امامزادگان سراسر استان حضور خواهند یافت و در خصوص جایگاه و ‏مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) جهت عزاداران فاطمی سخنرانی می‌کنند.‏

وی اضافه کرد: مراسم ویژه سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در بقاع متبرکه سراسر استان قزوین برگزار می‌شود.

معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه یادآور شد: مراسم فاطمیه امسال همچون سنوات اخیر در قالب سوگواره یاس نبوی در سطح بالغ بر 90 بقعه و امامزاده شاخص استان همزمان با سالروز شهادت دخت مکرم نبی اکرم (ص) برگزار و با انجام یک سری اقدامات برنامه‌ریزی شده از قبل در سه مرحله قبل، حین و بعد از برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی اقدام به اطلاع رسانی جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم کردیم.

رحیمی تصریح کرد: از اقدامات قبل از برگزاری مراسم می‌توان به تشکیل ستاد استانی و شهرستانی سوگواره یاس نبوی و همچنین جلسات توجیهی مدیران، امناء و خادمان محترم امامزادگان و همچنین ساخت و تولید تیزر تبلیغاتی و زیرنویس تلویزیونی و همچنین معرفی مکان و زمان برگزاری مراسم سوگواری یاس نبوی در سطح عموم مردم از طریق صدا و سیما، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و همچنین تبلیغات محیطی همچون چاپ بنر، بروشو، پوستر و ارسال پیامک انبوه به گروه هدف اشاره کرد.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص برگزاری مسابقه کتابخوانی افزود: همچنین همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و نزدیک شدن به طرح بزرگ سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، کتاب مسابقه پیام یاس نبوی منتشر و در سطح امامزادگان استان توزیع شد که بخش اعظم کتاب مزبور در بردارنده متن و ترجمه خطبه حضرت زهرا (س) (فدکیه) است که به سال یازدهم هجرت در مسجد النبی (ص) بیان فرموده‌اند.

وی اضافه کرد: از بخش‌های دیگر کتاب می‌توان به زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، وقف میراث جاویدان و در انتها به پرسش نامه کتاب اشاره کرد که توضیحات شرکت در مسابقه کتاب پیام یاس نبوی بطور کامل در انتهای کتاب درج شده است.

معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مورد اقدامات حین برگزاری مراسم گفت: پیش از ده‌ها عکاس، تصویربردار، خبرنگار و مستندساز با حضور در سطح بالغ بر 90 امامزاده و بقعه شاخص برگزارکننده مراسم اقدام به تهیه گزارش و پوشش خبری از مراسم سوگواره یاس نبوی می‌کنند.

رحیمی در خصوص اقدامات بعد از برگزاری مراسم گفت: جمع‌بندی مطالب حاصل از بازرسی‌های انجام گرفته، برگزاری جلسات نقد و بررسی روند برگزاری مراسم با حضور کارشناسان مربوطه، گزارش گیری و ارائه آمار و اطلاعات به رسانه‌های جمعی از اقدامات روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بعد از برگزاری مراسم است.

وی اضافه کرد: همچنین همایش رهروان یاس نبوی در ضمن برگزاری سوگواره یاس نبوی ویژه خواهران در امامزاده حسین (ع) قزوین و همچنین بقاع متبرکه شاخص دیگر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2667/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول