اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری سوگواره یاس نبوی در نزدیک به 100 امامزاده و بقاع متبرکه استان قزوین خبر داد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی عصر امروز بازدید از خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه قزوین، اولویت‌های سال 93 را با توجه به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد فرهنگ با عزم ملی مدیریت جهادی» برشمرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد فرهنگ با عزم ملی مدیریت جهادی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نسبت به هر دو موضوع تکلیف دارد و بخشی از اقتصاد فرهنگ با عزم ملی مدیریت جهادی بر عهده سازمان اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: امروز اقتدار داخلی و حماسه‌ای همچون حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 92 یک فرصت فوق‌العاده را برای مسئولان و مردم فراهم کرده است که می‌توان با استفاده از آن ضمن ارتقای جایگاه کشور، ایران را به نقطه‌ای که استحقاق آن را دارد، رساند.

نوروزی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و ضرورت تحقق آن گفت: در چند سال گذشته محور فشارهای بیرونی مسائل اقتصادی بوده است؛ طبیعتا راه مقابله با این فشارها هم اقتصاد است.

وی اذعان داشت: با توجه به کارکردهای مختلف وقف اعم از اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باید امروز با استفاده درست از این سنت حسنه و میراث گران‌بهای گذشتگان گام‌های مثبتی برداشت و نظام برنامه‌ریزی کشور را با درک صحیح و همچنین مدیریت درست و هزینه‌کرد و ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت تولیدی تلاش کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات تصریح کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بدون داشتن گام‌های بزرگ و حماسه آفرینی موقوفات احیا نخواهد شد و باید تلاشمان را چند برابر کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد حماسه در عرصه وقف نیاز به آینده نگری و بینش عمیق دارد، زحمت و تلاش فوق العاده‌ای را می‌طلبد، قطعاً برخورد با موقوفه خواران و طماعان و وا زدگان موجب اعتراض و سنگ اندازی آنها خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه سال جاری در سطح بقاع و امامزادگان شاخص سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری سوگواره یاس نبوی در جوار امامزادگان استان را در راستای تبدیل این اماکن به قطب‌های فرهنگی بیان کرد که مورد تأکید بسیار مقام معظم رهبری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: هدف دیگر از برگزاری سوگواره یاس نبوی در جوار امامزادگان اجرایی کردن امینانه نیات واقفان خیراندیش استان قزوین است.

وی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی در 93 امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین برگزار خواهد شد، گفت: با برگزاری چنین برنامه‌ای درصدد ترویج فضایل و سیره فاطمی و نیز معرفی ابعاد شخصیتی این بانوی اسوه در بین مردم استان قزوین هستیم.

نوروزی، حضرت زهرا (س) را منشور بصیرت در دفاع از ولایت قلمداد کرد و بر لزوم گرامیداشت ایام سوگواری این بزرگوار در جامعه تأکید کرد.

وی اضافه کرد: در طرح نوروزی آرامش بهاری امسال بالغ بر یک میلیون زائر و گردشگر نوروزی از امامزادگان و ابناء موقوفی و میراثی استان قزوین بازدید و بیش از دو هزار خادم به صورت شبانه روزی ارائه دهنده خدمات به آنان بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان داشت: هدف از برگزاری سوگواره یاس نبوی در جوار امامزادگان استان تبدیل این اماکن به قطب‌های فرهنگی است که مورد تأکید بسیار مقام معظم رهبری است و هدف دیگر از برگزاری سوگواره یاس نبوی در جوار امامزادگان اجرایی کردن امینانه نیات واقفان خیر اندیش استان قزوین است.

نوروزی اظهار داشت: یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن وجود مراکز مذهبی و قرآنی پویا و زنده در سطح جامعه است که یکی از این مراکز وجود امامزادگان و بقاع متبرکه است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به قطب فرهنگی تبدیل شود لذا به همین منظور وجود جوانان مومن و متعهد در بسیج با برنامه‌های متنوع نه تنها فرهنگی بلکه عمرانی و اقتصادی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه می‌تواند مقدمه‌ای باشد در راستای تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری.

وی همچنین حضرت زهرا (س) را اول شهیده راه ولایت دانست و بر تشریح سیره ولایی حضرت زهرا (س) توسط مادحین و سخنرانان تاکید کرد و افزود: ولایت‌مداری در سیره حضرت زهرا (س) همچون نگینی درخشنده و تابنده است، لذا سخنرانان و مداحان باید با توجه به خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت نسبت به ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) اقدام کنند.

انتهای پیام/2667/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول