اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

مسئولان نظام سبک زندگی حضرت زهرا (س) را در جامعه ترویج دهند

معاون حوزه علمیه قزوین با بیان ویژگی‌ها و فضیلت‌های زندگی حضرت زهرا (س) گفت: زمانی سبک زندگی اسلامی در بین مردم ترویج می‌یابد که مسئولان نظام در تحقق این مهم اقدامات جدی‌تری انجام بدهند.

مسئولان نظام سبک زندگی حضرت زهرا (س) را در جامعه ترویج دهند

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) فضیلت‌ها و ویژگی‌های بی‌شماری دارد که باید نسل امروز به آن توجه کند.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف از جمله ویژگی‌های حضرت زهرا (س) است، ابراز داشت: ایشان حجاب خود را با حضور در صحنه‌های مختلف اجتماعی و حتی در برابر مرد نابینا حفظ می‌کرد که این مهم بیانگر شأن و منزلت یک زن کامل اسلامی است.

معاون حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه قشرهای مختلف جامعه در همه زمینه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، همسرداری و اقتصادی می‌توانند از ایشان الگوگیری کنند، بیان کرد: الگوگیری آحاد جامعه از حضرت زهرا (س) نقش بسزایی در رفع مشکلات زندگی آنان دارد و آنان باید در انجام این اقدام مصمم‌تر باشد

این مسئول با بیان اینکه حضرت زهرا (س) کامل‌ترین و بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه نیز با الگوگیری از این بانوی بزرگوار می‌توانند این سبک را در زندگی خود پیاده کنند که تحقق این مهم موجب برطرف شدن بیشتر مشکلات زندگی در خانواده و جامعه می‌شود.

عباسی بیان کرد: وحی از سوی جبرئیل به پیامبر اکرم (ص) نازل می‌شد که با رحلت این پیامبر بزرگوار این مهم قطع شد و بعد از ایشان فقط بر حضرت زهرا (س) نازل می‌شد که این مهم از دیگر فضیلت‌های بزرگ این بانوی بزرگوار بود.

معاون حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: جبرئیل مطالبی مانند تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) و آینده جهان را برای حضرت زهرا (س) بیان می‌کرد و امام علی (ع) این مطالب را به دقت می‌نوشت که همه این مطالب در یک صحیفه‌ای به نام فاطمه جمع‌آوری شده که اکنون این کتاب در دست امام زمان (عج) است.

تلاش مسئولان نظام در ترویج حجاب در جامعه

عباسی با اشاره به اینکه سران کشورهای غربی به بهانه آزادی و برابری حقوق زن و مرد بی حجابی را در این کشورها ترویج دادند، بیان کرد: اکنون آنها با بکارگیری شیوه‌های مختلف مانند ماهواره و اینترنت این مهم را در کشور ما ترویج می‌دهند

معاون حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه ترویج بی‌حجابی در کشور ما موجب بروز مشکلات بی‌شماری در خانواده و اجتماع می‌شود، ابراز داشت: این مهم موجب می‌شود تا سران کشورهای غربی به اهداف شوم خود برسند و بتوانند بر کشور ما تسلط پیدا کنند.

این مسئول ادامه داد: در این راستا باید مسئولان مربوطه اهمیت و حفظ رعایت حجاب در جامعه را با بکارگیری شیوه‌های مختلف به آحاد جامعه تبیین کنند تا با ترویج حجاب فتنه‌ها و دسیسه‌های آنها خنثی شود.

ترویج حجاب با بکارگیری شیوه‌های مختلف در جامعه

وی با بیان اینکه مدارس یکی از مهمترین مراکز ترویج حجاب است، خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید در راستای تحقق این مهم از این مکان استفاده بهینه کنند تا دانش‌آموزان بیشتر با اهمیت حفظ حجاب آشنا شوند.

معاون حوزه علمیه قزوین نقش صدا و سیما را در ترویج حجاب مهم دانست و بیان کرد: این رسانه از آنجایی که بینندگان بی‌شماری دارد می‌تواند با تدوین و پخش فیلم‌هایی اهمیت حفظ حجاب را در بین قشرهای مختلف جامعه به نحو مطلوبی تبیین کند.

این مسئول ابراز داشت: روحانیون نیز باید در راستای ترویج حجاب مطالبی را در مساجد بیان کنند تا شناخت آحاد جامعه با آثار و برکات این مهم ارتقا یابد که تحقق این مهم نیز می‌تواند موجب کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و خانوادگی در بین مردم می‌شود.

انتهای پیام/77009/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول