اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس:

مدیریت جهادی دولت باید به قطع وابستگی به نفت منجر شود

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مدیریت جهادی دولت باید به قطع وابستگی به نفت منجر شود.

مدیریت جهادی دولت باید به قطع وابستگی به نفت منجر شود

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص راهکارهای تحقق راهبرد سال 93 که از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اعلام شده است اظهار داشت: اگر خواسته باشیم راهبردهای مقام معظم رهبری را در زمینه اقتصاد و فرهنگ عملیاتی کنیم ابتدا باید دیدگاه دولت، مجلس و همه دست اندر کارانی که متولیان این حوزه هستند را به دیدگاه اقتصاد بدون نفت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها مانند ترکیه، پاکستان و کشورهای توسعه یافته، اقتصاد بدون نفت را با موفقیت تجربه کردند ولی متأسفانه در ذهن دولتمردان خودمان این همت را نمی‌بینیم که در این عرصه گام بردارند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا اقتصاد ایران به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کند و تا زمانی که فکر اقتصاد بدون نفت در ذهن دولتمردان به وجود نیاید، موفق نیز نخواهیم شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند مدیریت جهادی معنایش این است که نباید به خارجی‌ها و کمک آنها چشم داشت بلکه مدیریت باید به درون کشور متکی باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنین شرایطی در زمان دفاع مقدس نیز بر کشور تحمیل شد؛ آن زمان هم انقلاب به نیروهای درونی تکیه کرد و نه به آمریکا، نه به شرق و نه به هیچ کشور دیگری تکیه نکرد که نتیجه آن نیز پیروزی در هشت سال جنگ نابرابر بود و در نتیجه موفق هم شدیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معنای مدیریت جهادی این است که در زمان جنگ یک جوانی به نام حسن باقری نقشه‌هایی از عملیات را طراحی می‌کند که هنوز هم متخصصانی که در آمریکا درس نظامی خوانده‌اند از طراحی نقشه فتح‌المبین حسن باقری در تعجب هستند.

وی ادامه داد: در همان مقطع خود برادران ارتشی هم تعجب می‌کردند که چگونه می‌شود یک جوانی که آموزشی نظامی ندیده است از چنین فکری در عرصه نظامی برخوردار باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: این تفکر همان مدیریت جهادی است که مد نظر رهبری بوده است.

وی اضافه کرد: بی تردید باید به این نتیجه رسید که دشمن به فکر ما نخواهد بود و باید خودمان به فکر این نظام و انقلاب باشیم یعنی در حوزه اقتصاد هم باید مسئولان به این نتیجه برسند که دشمنان به فکر ما نیستند و خودمان باید وارد عرصه شویم.

این نماینده مجلس گفت: در حوزه اقتصاد کشور هم در بین مدیران و هم در جامعه باید فرهنگ سازی کرد، یعنی در تولید باید فرهنگ سازی شود.

حسینی یادآور شد: باید با فرهنگ‌سازی، اولویت‌های تولید را برای همه حوزه‌های تولید از کشاورزی گرفته تا صنعت تبیین و خط کشی کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از تولید کننده گرفته تا مردم جامعه که مصرف کننده هستند و حتی آقایان مجلسی در تنظیم بودجه و قانونگذاری باید این اولویت‌بندی که با توجه به نیاز کشور تعیین می‌شود را مد نظر قرار دهند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث کشاورزی نیز باید کشاورز و خریدار با فرهنگ‌سازی که انجام شده، نیازها را درک کند و کشور را به سمتی ببرند که دیگر نگران تحریم‌های دشمن نباشیم.

وی ادامه داد: در بحث انرژی و مصرف آن هم باید در بین مردم فرهنگ سازی صورت گیرد چراکه میزان مصرف کشور ما بیشتر از کشورهای دیگر است که این مسئله زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

انتهای پیام/77007/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول