اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان خبر داد

اسکان 190 هزار مسافر در مریوان/ رشد ورود و خروج مسافران از مرز باشماق

فرماندار شهرستان مریوان از اسکان 190 هزار مسافر از آغاز تعطیلات نوروزی تا به امروز در این شهرستان مرزی خبر داد.

اسکان 190 هزار مسافر در مریوان/ رشد ورود و خروج مسافران از مرز باشماق

عبدالله رشیدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا امروز بیش از 190 هزار مسافر و گردشگر در مراکز اسکان این شهرستان اسکان داده‌ شده‌اند.

به گفته وی، آمار ورود و اسکان مهمانان نوروزی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

فرماندار شهرستان مریوان با بیان اینکه در زمینه ورود و خروج مهمانان نوروزی از مرز رسمی باشماق نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم، افزود: ورود و خروج مسافران از مرز به صورت 24 ساعته و بدون کوچکترین مشکلی صورت گرفته است.

رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های مختلف در زمینه ورود و اسکان مسافران نوروزی مشکلی نداشته‌ایم.

وی به ظرفیت‌های اسکان در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: امکان اسکان یک‌هزار و 500 نفر در هتل‌ها و مهمان‌سراها، 3 سالن ورزشی و 40 مدرسه را در این شهرستان مرزی داشتیم.

فرماندار مریوان تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار مسافران در مرحله دوم ورود مسافران اماکن اسکان را افزایش دادیم و از سایر ظرفیت‌های موجود همچون مساجد و ورزشگاه‌ها استفاده کردیم.

رشیدی‌پور عنوان کرد: علاوه بر خانه‌های استیجاری با ظرفیت اسکان بیش از 3 هزار نفر و 110 تخته چادر نیز برای اسکان مهمانان نوروزی استفاده شده است.

به گفته وی، دریاچه زیبای زریوار پربازدید‌ترین جاذبه گردشگری این شهرستان در طول چند روز اخیر بوده است.

فرماندار مریوان از آمادگی کامل در روز 13 فروردین ماه به منظور سپری کردن یک روز بدون مشکل در دامن طبیعت برای مردم شهرستان و مسافران خبر داد و بیان کرد: محدودیت‌های ترافیکی برای خودروهای سنگین به جز ماشین‌های حامل مواد فاسدشدنی اعمال می‌شود.

رشیدی‌پور در پایان با بیان اینکه اماکن گردشگری و طبیعت بکر و زیبای این شهرستان آماده پذیرای مردم در روز طبیعت است، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم در حفظ این سرمایه‌های ملی و جلوگیری از تخریب طبیعت با جدیت تلاش کنند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول