اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راوی دوران دفاع مقدس:

سرافرازی و استقلال امروز را مدیون شهدا هستیم

راوی دوران دفاع مقدس گفت: سرافرازی، استقلال و استحکام امروز را مدیون شهدایی هستیم که بی‌هیچ چشم‌داشتی مقابل ظالمان جهان ایستادند.

سرافرازی و استقلال امروز را مدیون شهدا هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدحسن حمزه ظهر امروز در منطقه عملیاتی فکه در جمع زائران سمنانی عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور اظهار کرد: جای آوینی‏ها خالی است؛ آن کسانی که از نفس ایستادند تا ما نفس بکشیم؛ سر دادند تا سرافراز باشیم؛ دست دادند تا دست ما جلوی بیگانگان دراز نشود؛ پا دادند تا استوار و محکم بایستیم.

وی افزود: در اکثر یادمان‏ها، بچه‏های سمنان خط‌شکن بودند و سمنان دومین استان در کشور بوده که بیشترین شهید را در راه انقلاب و اسلام با افتخار تقدیم کرده و بیشترین اعزام را مناطق عملیاتی در آن زمان داشته است.

این راوی دوران دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، به یاد شهید «حیدر عبدوس» گفت: شهید عبدوس کسی است که سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کنونی در خصوص او می‏گوید که یک نفر مرا در زندگی هدایت کرد که آن، کسی جز شهید حیدر عبدوس از سمنان نیست.

حمزه افزود: یادم هست که در یک شب از شب‏های عملیات که منطقه در محاصره نیز قرار گرفته بود، دو روز گردان تشنه و گرسنه بود و شهید حیدر عبدوس به بی‌بی فاطمه زهرا(س) متوسل شد و بعد یک لحظه خوابش برد و بعد از چند دقیقه از خواب پرید و از پیش ما رفت.

وی ادامه داد: شهید عبدوس بعد از ساعاتی با یک پیرمرد به نام حاج ابراهیم آمد و من بعد از آن واقعه از حیدر پرسیدم چه شد؟ شهید حیدر عبدوس پاسخ داد که در عالم خواب، حضرت زهرا(س) را دیدم که فرمودند جلوتر از شما برکه‏ای آب است؛ برو فردی در آنجا به نام ابراهیم آنجاست، آن را بیاور.

این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در منطقه فکه دو عملیات والفجر مقدماتی و الفجر یک اجرایی شده است، گفت: یافتن باقیمانده جسد شهدا در منطقه فکه نشان می‏دهد که دشمنان زبون بعثی بعضی از این‌ها را زنده به گور کرده‏اند و بعضی را آتش زده‏اند؛ به همین خاطر، باید در این منطقه پابرهنه راه رفت، چرا که شاید قلب شهدا در زیر پای ما قرار گیرد.

انتهای پیام/74007/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول