اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس‌راه کردستان:

محدودیت‌های ترافیکی در روز طبیعت در کردستان اعمال می‌شود

رئیس پلیس‌راه کردستان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی به منظور کاهش تصادفات در روز 13 فروردین در جاده‌های این استان خبر داد.

محدودیت‌های ترافیکی در روز طبیعت در کردستان اعمال می‌شود

رمضان نادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: به علت حجم بالای ترافیک در برخی محورهای برون‌شهری به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات از روز 27 اسفندماه سال گذشته تا 6 فروردین ماه تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های استان از ساعت هفت صبح تا 12 شب ممنوع شده بود.

به گفته رئیس پلیس‌راه کردستان، با توجه به افزایش میزان ترددهای جاده‌ای از امروز مرحله دیگری از محدودیت‌های ترافیکی آغاز و تا 16 فروردین ماه ادامه دارد.

نادری تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح از تردد ماشین‌های سنگین به‌ جز خودروهای حامل مواد فاسدشدنی در سطح در محورهای سنندج ـ مریوان، سقزـ بانه و سنندج ـ دیواندره از امروز جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های پلیس راه صبح فردا به صورت 24 ساعته در سطح جاده‌ها حضور خواهند داشت، افزود: از رانندگان می‌خواهیم از سوار کردن سرنشین در عقب وانت‌بارها خودداری کنند.

رئیس پلیس‌راه کردستان استفاده از کلاه ایمنی توسط سرنشینان موتورسیکلت را نیز ضروری دانست و بیان کرد: توجه به رعایت قوانین و مقررات رانندگی به ویژه در روز طبیعت با توجه به افزایش تردد در سطح جاده‌ها از سوی رانندگان در کاهش میزان تصادفات نقش مهمی دارد.

نادری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات ترافیکی و احتیاط خود رانندگان با وجود افزایش آمار قابل توجه مسافران نسبت به سال گذشته، در مجموع تصادفات جرحی و فوتی 10 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سطح استان کاهش داشته‌ است.

وی در مورد محورهایی که بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده‌، بیان کرد: محور سقز بیشترین آمار تصادفات فوتی و محور مریوان نیز بیشترین آمار تصادفات جرحی را در طول چند روز اخیر به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس‌راه کردستان توجه به علائم ترافیکی و خودداری از سبقت غیرمجاز از سوی رانندگان را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از کلاه ایمنی توسط سرنشینان موتورسیکلت و رعایت سرعت مجاز از مهم‌ترین خواسته‌های پلیس‌راه از هم استانی‌ها و مسافران عزیز در سطح جاده‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تردد خودروها در جاده‌ها و بازگشت آنها هنگام شب، در روز 13 فروردین به شهرها احتمالاً تردد در جاده‌ها به منظور جلوگیری از ترافیک و تصادف یک طرفه شود.

انتهای پیام/79002/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول