اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث‌ فرهنگی دماوند خبر داد

رشد 4 درصدی اسکان نوروزی در بام ایران

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند از رشد چهار درصدی اسکان نوروزی در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 4 درصدی اسکان نوروزی در بام ایران

ابراهیم اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با بیان اینکه هیئت وزیران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عنوان دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر در کشور منصوب کرد، اظهار کرد: طبق این ابلاغیه، ما نیز در شهرستان دماوند برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: در اوایل بهمن ماه سال گذشته، جلسات و برنامه‌ریزی‌ها انجام و چهار جلسه ستاد هماهنگی سفر در شهرستان دماوند برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه مصوباتی در این جلسات تصویب شد که بسیار اثرگذار بود، تصریح کرد: تا رسیدن ایام تعطیلات نوروز، پیگیر مصوبات شدیم و فعالیت دستگاه‌ها را طبق آن برنامه‌ریزی کردیم.

اکبری خاطرنشان کرد: با تعیین فهرست کشیک ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این ایام، کارمان را آغاز کردیم.

وی اظهار داشت: اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند نیز توانست از ابتدای تعطیلات به واسطه پایگاه‌های ایجاد شده در گیلاوند، آبعلی و رودهن پاسخگوی سئوالات متعدد مسافران و گردشگران باشد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه غالب فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر بر اساس کمیته‌بندی‌هایی بود که در جلسات تعیین شد، گفت: کمیته‌ها برنامه‌های خود را طبق ابلاغ رئیس ستاد دریافت کردند.

وی به کمیته‌های اسکان، پذیرایی، تبلیغات و آماد و پشتیبانی اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها همکاری و تلاش کردند و تا امروز توانستیم بخش عمده‌ای از وظایف خود را پشت سر بگذاریم و به مردم خدمات‌رسانی کنیم.

اکبری با بیان اینکه همکاران ما در کنار جاده‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: بازدید گردشگران از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان دماوند نسبت به سال گذشته 26.5 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند علت افزایش بازدیدها را اقامت شبانه در شهرستان دماوند دانست و افزود: در بحث اسکان، امکانات خوبی در سطح شهرستان داریم.

اکبری ادامه داد: 100 کلاس درس در سه درجه (الف)، (ب) و (ج) که بیشتر مدارس (الف) و نوساز هستند، را به کمک آموزش و پرورش دماوند و رودهن تجهیز کردیم.

وی تصریح کرد: این کلاس‌ها می‌توانند ظرفیت یک هزار نفر در شب را داشته باشند و این توانمندی در بحث اسکان بسیار چشم‌گیر و مورد رضایت و استقبال بسیاری از مسافران قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: اقامت مسافران باعث افزایش بازدید اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری شده است؛ عامل دیگر این افزایش، وضع آب و هوای خوبی است که دماوند امسال نسبت به سال گذشته دارد و از هوای متعادل‌تری برخوردار هستیم.

اکبری بیشترین بازدید اماکن را از امامزاده هاشم (ع) عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه این محور پرترافیک و در جاده هراز قرار گرفته است، بیشترین توقف مسافران را دارد.

وی آمار بازدید مسافران و گردشگران از چشمه اعلاء دماوند را چشمگیر بیان کرد و گفت: همه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری با توجه به هماهنگی‌هایی که قبل از تعطیلات نوروز انجام شده مهیای پذیرایی از مسافران هستند و در این بین، 30 بنا از گردشگران نوروزی استقبال کردند.

انتهای پیام/2568/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول