اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت مهم‌ترین گردنه برفگیر خراسان‌شمالی

برف و کولاک گردنه اسدلی، ده‌ها خودروی مسافران نوروزی را زمین‌گیر کرد

ده‌ها خودروی مسافران نوروزی که قصد تردد از محور اسدلی را داشتند به خاطر بارش برف و کولاک شب گذشته در این محور با مشکل مواجه شدند.

برف و کولاک گردنه اسدلی، ده‌ها خودروی مسافران نوروزی را زمین‌گیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، بسیاری از خودروها به خاطر عدم دید راننده و لغزنده بودن این گردنه از شب گذشته در جای جای این محور ارتباطی رها شده و مسافران آن به راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و یا مساجد مسیر روی آورده بودند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس که در این گردنه حضور یافته بود، صبح امروز به جز تعدادی خودروی سنگین که اقدام به تردد در این محور می‌کردند، ده‌ها خودرو مربوط به مسافران نوروزی و همچنین تریلرهای حامل کالا و یا مواد سوختی در دو سوی جاده به ویژه در حوالی راهدارخانه اسدلی تا زمان توقف بارش‌ها و کولاک در این نقطه حاضر بودند.

تعدادی ماشین آلات راهداری نیز اقدام به عملیات برف‌روبی کردند که البته به خاطر سرمای هوا در برخی نقاط شاهد یخ‌زدگی محور بودیم، از این رو به نظر می‌رسید که بایستی به خاطر ایام سفرهای نوروزی این عملیات در حجم بیشتری انجام می‌شد.

به گفته سرپرست پلیس راه خراسان شمالی این محور در اواخر شب گذشته به علت بارش برف و کولاک بسته شده و تنها به خودروهای دارای زنجیر چرخ اجازه تردد داده می‌شد.

مهدی اسماعیلی بیان داشت: این اقدام برای جلوگیری از بروز سوانح رانندگی و حوادث تلخی که در گذشته با آن مواجه بودیم، انجام شد.

وی در عین حال با اشاره به امکان تردد برای تمامی خودروها در طول محورهای استان از عموم رانندگان خواست تا تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

به گزارش فارس، خراسان‌شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

این استان در دوازدهمین روز از بهار طبیعت ضمن کاهش محسوس هوا، چهره زمستانی به خود گرفته است.

انتهای پیام/63002/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول