اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط نجاتگران هلال احمر و 7 ساعت تلاش انجام شد

انتقال بانوی باردار در میان برف و کولاک از ارتفاعات صعب‌العبور روستایی اردشیر ورزقان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: در میان بارش برف سنگین و کولاک مادر باردار با بسکت از ارتفاعات صعب‌العبور روستایی اردشیر در منطقه سونگون ورزقان به بیمارستان ورزقان انتقال یافت.

انتقال بانوی باردار در میان برف و کولاک از ارتفاعات صعب‌العبور روستایی اردشیر ورزقان

حمید حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان در یک عملیات استثنایی توانستند مادر باردار کرمانی را که در روستا مهمان بود از ارتفاعات کوهستانی و صعب‌العبور روستای اردشیر از توابع شهرستان ورزقان در برف و کولاک شدید با بسکت و با پای پیاده به آمبولانس در جاده مس سونگون انتقال و از آنجا به بیمارستان ورزقان منتقل کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی که فرماندهی عملیات را بر عهده داشت، افزود: در پی اطلاع از حال نامساعد مادر بارداری در روستای اردشیر از توابع شهرستان ورزقان و نیاز به حضور تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان استان، بلافاصله به همراه تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان به ورزقان اعزام شدیم.

حسین‌پور ادامه داد: عملیات بسیار سختی بود و به علت برف و کولاک شدید و وضعیت کوهستانی صعب العبور و پر از پرتگاه مسیر روستا تا جاده انتهای کوه هر آن احتمال سقوط  و وقوع حادثه ناگوار را می‌داد ولی نجاتگران با عزمی استوار و با توکل به خدا مسیر یاد شده را طی کرده و مادر باردار را به آمبولانس رساندند.

وی ادامه داد: بعد از انتقال به آمبولانس بلافاصله به بیمارستان ورزقان اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی افزود: این عملیات نزدیک هفت ساعت طول کشید و در آن 15 نفر از نجاتگران و کادر هلال احمر انجام وظیفه کردند.

انتهای پیام/60002/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول