اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کجور خبر داد

خسارت 30 درصدی برف و سرما به باغات کجور/ احتمال افزایش خسارات در صورت تداوم بارش

مدیر جهاد کشاورزی کجور گفت: بارش برف و سرمای شدید هوا در بخش کجور سبب بروز خسارت 30 درصدی به باغات میوه این منطقه شده است و کشاورزان را متضرر ساخته است.

خسارت 30 درصدی برف و سرما به باغات کجور/ احتمال افزایش خسارات در صورت تداوم بارش

حسین مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر اظهار داشت: در پی تغییرات ناگهانی آب و هوا در شمال کشور و متعاقب آن در بخش کوهستانی کجور سبب کاش شدید دما و بروز سرما و بارش نسبتا شدید برف در یازدهمین روز از فصل بهار شد و خساراتی به باغداران وارد کرد.

وی افزود: در طی چند روز گذشته با افزایش یافتن دمای هوا، بسیاری از درختان میوه همچون گیلاس، گلابی و هلو در باغات پایین‌دست بخش کجور که شروع  به گل‌دهی و بازشدن شکوفه‌ها کرده بودند، با بارش برف و کاهش شدید دما در 24 ساعت گذشته دچار خسارات شدیدی شدند و از بین رفتند.

مدیر جهاد کشاورزی کجور تصریح کرد: بارش برف و سرمای شدید هوا در بخش کجور سبب بروز خسارت 30 درصدی به باغات میوه این منطقه شده است و کشاورزان را متضرر ساخته است.

وی بیشترین خسارات وارده برف و سرما به باغات میوه در کجور را مربوط به باغات میوه روستاهای دشت نظیر، ناصرآباد و چِتَن ذکر کرد و اظهار داشت: در صورت تداوم بارش برف و تثبیت ماندن سرمای شدید در بخش کوهستانی کجور احتمال می‌رود میزان خسارات از 30 درصد نیز فراتر برود.

مسعودی خاطرنشان کرد: به مزارع گندم و جو به دلیل اینکه هنوز به مرحله ساقه نرسیده بودند خسارتی وارد نشد.

مدیر جهاد کشاورزی کجور ابراز کرد: باغدارانی که از ترکیبات مخصوص مبارزه با بیمارهای درختی همچون باکتری‌ها و قارچ استفاده کرده باشند طبیعتا در این برف و سرما خسارت کمتری می‌بینند.

وی بیان داشت: کشاورزانی که درختان و محصولات خود را بیمه نکردند باید حتما این مهم را مورد توجه قرار دهند تا در مواقع بروز خسارات بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و خسارات آنها جبران شود.

انتهای پیام/86019/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول