اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر کرمانشاه عنوان کرد

نمایش جلوه‌های فرهنگ بومی در نمایشگاه عشایر طاقبستان

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه گفت: در نمایشگاه عشایر مجموعه طاق‌بستان جلوه‌های فرهنگ و زندگی بومی عشایر استان کرمانشاه به نمایش گذاشته شده است.

نمایش جلوه‌های فرهنگ بومی در نمایشگاه عشایر طاقبستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیاه چادرهای عشایری برپا شده در مجموعه تاریخی طاق‌بستان شهر کرمانشاه با عرضه نان و شیرینی محلی و صنایع دستی عشایر، میزبان شهروندان و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش جلوه‌های فرهنگ و زندگی بومی عشایر استان کرمانشاه با رویکرد حفظ و احیای سبک زندگی عشایری عنوان کرد.

علی‌اشرف آزادی خاطرنشان کرد: برای معرفی این فرهنگ غنی بومی تلاش شده تا با برپایی ده‌ها غرفه فرهنگی، کارآفرینی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، بازارچه خود‌اشتغالی، ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری، نمایش سبک‌های سنتی و اصیل زندگی و اشتغال بومی مناطق مختلف استان کرمانشاه، فضای پرنشاطی برای شهروندان و همچنین مسافران نوروزی ایجاد شود.

به گفته وی، پخت غذاهای محلی، عرضه لباس‌های بومی، صنایع دستی، بازی‌های محلی و روستایی در کنار فعالیت گروه‌های موسیقی محلی زیر سیاه چادرهای عشایری از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

گفتنی است، این نمایشگاه از 29 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 از ساعت 9 صبح تا 21 شب میزبان علاقه‌مندان به زندگی عشایری در پارک طاق‌بستان کرمانشاه است.

انتهای پیام/2700/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول