اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در ادامه تبادل آتش در مرز 2 کشور

سفیر پاکستان در کابل به وزارت خارجه افغانستان احضار شد

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با اشاره به ناامنی‎های مرزی بین این کشور و پاکستان اظهار داشت که سفیر آن کشور در کابل به وزارت خارجه احضار شده است.

سفیر پاکستان در کابل به وزارت خارجه افغانستان احضار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان امروز (دوشنبه) در نشست خبری در کابل گفت که سفیر پاکستان به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

مستغنی افزود: وزارت خارجه این کار را به دستور شورای امنیت ملی افغانستان انجام داده و قرار است با سفیر پاکستان نگرانی‎های موجود از جانب افغانستان مطرح شود.

وی علت اصلی احضار سفیر پاکستان را افزایش ناامنی‎ها در 2 طرف مرز افغانستان و پاکستان و حملات راکتی از آن سوی مرز به مراکز نظامی افغان عنوان کرد.

بندر چابهار برای افغانستان از اهمیت ویژه برخوردار است

مستغنی در ادامه سخنان خود در مورد استفاده بندر چابهار بین ایران، افغانستان و هند اشاره کرد و گفت این بندر برای افغانستان از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی افزود: دولت افغانستان از چندی پیش برای افزایش راه‎های ترانزیتی تلاش زیادی کرده که یکی از این تلاش بندر چابهار است.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از ارسال سند استفاده از بندر چابهار نیز خبر داد و گفت که این سند از سوی دولت افغانستان تکمیل شده و چندی پیش برای بررسی‎های بیشتر به هند فرستاده شده است.

به گفته وی، قرار است پس از بررسی‎ مقام‎های هندی این سند بین ایران، افغانستان و هند به امضا شود.

وی خاطر نشان ساخت که کشورهای آسیای مرکزی برای امضای این سند از سوی افغانستان، این کشور را تشویق می‎کنند، زیرا با امضا شدن این سند آن‎ها نیز می‌خواهند از بندر چابهار استفاده کنند.

کارشناسان افغان بر این باورند که استفاده افغانستان از بندر چابهار گامی به سوی خودکفایی اقتصادی این کشور است، زیرا این بندر می‎تواند دریچه خوب برای تجارت کالاهای افغانی در کشور خارجی باشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول