اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/126

عبدالله: بازسازی «بامیان» از اولویت‎های کاری‌ام خواهد بود+تصاویر

«عبدالله عبدالله»، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان، در جمع هواداران خود در بامیان اظهار داشت: در صورت برنده‎شدن، بازسازی بامیان یکی از اولویت‎های کاری وی خواهد بود.

عبدالله: بازسازی «بامیان» از اولویت‎های کاری‌ام خواهد بود+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، عبدالله عبدالله یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان امروز در گردهمایی انتخاباتی خود در ولایت بامیان، وعده داد: در صورت پیروزی، بازسازی ولایت بامیان را یکی از اولویت‎های کارخود قرار خواهد داد.

وی افزود: تا کنون اراده و برنامه‎ای برای بازسازی بامیان وجود نداشته و به همین جهت هیچ‎ نشانه‎ای جدی از بازسازی در این ولایت به چشم نمی‎خورد.

وی تأکید کرد که برای بهبود و ارتقای سطح آموزش و پرورش در این ولایت نیز برنامه‎هایی را به اجرا خواهد گذاشت.

چشمه‎سارهای بامیان می‎تواند منبع مناسب برای تهیه برق آبی قرار گیرد

عبدالله عبدالله در بخشی از سخنان خود یاد آور شد که با ساختن سدهای آبی در بامیان از چشمه‎سارهای این ولایت می‎توان به عنوان منابع مهم و مناسب برای تهیه برق آبی استفاده کرد.

وی وعده داد که در صورت تصدی رهبری دولت آینده افغانستان، برنامه‎های برای ساختن سدهای آبی در بامیان دارد تا از این طریق تسهیلات لازم در راستای تهیه برق آبی در این ولایت به وجود آید.

بامیان یکی از ولایت‎های مرکزی افغانستان است که شهروندان آن طی چند سال گذشته از نبود برنامه‎ها و عدم تخصیص بودجه‎ برای بازسازی این ولایت، از دولت فعلی افغانستان شاکی بوده است.

شهروندان این ولایت تا کنون به گونه‎های نمادینی شکایت‎ها و اعتراضات خود را مطرح کرده‌‎اند.

به طور مثال، شهروندان بامیان با کاه گِل کردن بخش‎هایی از جاده‎های این ولایت نشان دادند که نسبت به عدم آسفالت این جاده‎ها شاکی و معترضند.

همچنان شهروندان بامیان برای نشان دادن اعتراض خود از بی‎برقی در این ولایت به شیوه مسالمت‎آمیز، مدنی و مبتکرانه‎ای متوسل شدند؛ طوری که با برافروزی الکین(نوعی از چراغ‎های نفتی قدیم) و آویختن آن به پایه‎های برق نشان دادند که خواستار توجه دولت به حل معضل بی‎برقی در این ولایت هستند.

عبدالله عبدالله در دقایق پایانی سخنرانی خود از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست تا با درک رسالت تاریخی خود، از هرنوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده پیش‎گیری کنند.

وی تصریح کرد: نباید این طور شود که رأی‎دهندگان در صف رأی‎دهی در انتظار ایستاده باشند، اما از سوی مسئولان محل رأی‎گیری اعلام شود که برگه‎های رأی‎دهی تمام شده است.

وی تأکید کرد: باید برگه‎های رأی‎دهی در حد لازم به محل‎ها و مراکز رأی‎دهی فرستاده شود تا تمامی شهروندان کشور بتوانند کارت‎های رأی‎دهی خود را به نفع کاندیدای مورد نظر خود استفاده کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری بار دیگر هشدار داد که نتایج مملو از تقلب را نخواهد پذیرفت.

این در حالی است که روز گذشته(یکشنبه 10 فروردین) مسؤلان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور خواستند تا نتیجه انتخابات را هرچه باشد بپذیرند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول