اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کشور در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی مطرح کرد

خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز در صدر جدول عوامل تصادفات جاده‌ای

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: علت اصلی تصادفات جاده‌ای خواب آلودگی، شتاب و سبقت غیرمجاز است که 80 درصد تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شود.

خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز در صدر جدول عوامل تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسکندر مؤمنی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه پلیس راهور به بحث فرهنگ در رانندگی توجه ویژه‌ای دارد گفت: بخش فرهنگی برای بازدارندگی درونی در کنار جریمه به کار می‌رود و تأثیر بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در سال 92 تعداد تصادفات و کشته‌های جاده‌ای کاهش چشمگیری داشت عنوان کرد: تنها هفت درصد از خودروهای عبوری از جاده‌ها مرتکب خلاف می‌شوند و این همه تصادفات را به وجود می‌آورند.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه در سال 84 تعداد کشته‌های جاده‌ای 28 هزار نفر بودند گفت: در سال گذشته این رقم به زیر 18 هزار نفر رسید در حالی که تعداد خودروها بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز اولویت اول پلیس راهور فرهنگ سازی است بیان کرد: سال گذشته همه بخش‌ها مخصوصاً روحانیت وارد این موضوع شده و موجب شده که در کاهش تلفات جاده‌ای در جهان بی سابقه باشیم.

مؤمنی با بیان اینکه در نوروز امسال شش درصد افزایش تردد داشته‌ایم افزود: نوروز امسال سرعت جاده‌ای چهار کیلومتر کمتر شد و به 80 کیلومتر در ساعت رسید.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال ما گذشت و صبوری در رانندگی است گفت: نوروز امسال به نسبت سال گذشته تصادفات رانندگی حدود 10 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور کشور تصریح کرد: علت اصلی تصادفات جاده‌ای خواب آلودگی، شتاب و سبقت غیرمجاز است که 80 درصد تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در همه بخش‌های کشور حساسیت ویژه‌ای در این مورد حاکم شده است و همه تلاش می‌کنند که در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ سازی شود.

مؤمنی با بیان اینکه کشور ما یک کشور دینی است گفت: مردم کشور ما به توصیه روحانیون اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و توصیه علما در این مورد بسیار موثر است.

انتهای پیام/78002/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول