اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زمستان به مرند بازگشت

ارتفاع برف در مرند به 60 سانتی‌متر رسید / 60 روستای در محاصره برف

بارش برف 60 سانتی‌متری در یازدهمین روز از فصل بهار مردم هوراند و مسافران و گردشگران نوروزی را در این شهرستان غافلگیر کرد.

ارتفاع برف در مرند به 60 سانتی‌متر رسید / 60 روستای در محاصره برف

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بارش سنگین برف که از عصر روز گذشته یکشنبه آغاز شده است  چهره بهاری مرند را سفیدپوش و زمستانی کرد.

بر اساس این گزارش ارتفاع برف در شهر به 60 سانتی‌متر و در ارتفاعات کوه میشو به بیش از 80 سانتی‌متر رسیده است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان شرقی مقدار بارش در شهرستان مرند 44.5 میلی‌متر گزارش شده که بیشتر بارش در استان را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر دمای مرند 7 درجه زیر صفر است و بارش برف همچنان  ادامه دارد.

فرمانده پلیس‌راه مرند - تبریز با اشاره به اینکه تمام عوامل امدادی از آغاز نخستین ساعات برف در محورهای این منطقه کوهستانی و پرتردد مستقر شده‌اند، گفت: با همکاری نیروهای راه و شهرسازی شهرستان نمک‌پاشی و برف‌روبی در محورهای مرند - تبریز – مرند - بازرگان و مرند- جلفا  از دیشب در حال انجام است.

علی ایمانلو بیان کرد: عبور و مرور وسائط نقلیه در این محورها به کندی و با زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

وی از شهروندان خواست اگر قصد مسافرت و یا بازگشت به شهرهای خود را دارند همراه خود البسه‌های گرم و وسائط نقلیه را مجهز به امکانات ایمنی و زنجیر چرخ کنند.

مسدود شدن راه 50 روستایی شهرستان مرند

بخشدار بخش مرکزی مرند نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مرند اظهار کرد: در حال حاضر راه‌های مواصلاتی بیش از 50  روستای بخش مرکزی مرند به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده است.

علی کوه‌کمری افزود: از دیشب نیروهای امدادی و اکیپ‌های راهداری در مناطق و محورهای حادثه‌خیز  اعزام و مستقر شده  و ضمن کمک به افرادی که در راه مانده بودند به گشایش مسیرهای اصلی اقدام کرده‌اند و این عملیات ادامه دارد.

20 روستایی یامچی مرند در محاصره برف

 علی داودی بخشدار بخش یامچی شهرستان مرند نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در این بخش راه ارتباطی حداقل  20 روستا  مسدود است و راه شهر یامچی توسط شهرداری این شهر باز شده است و در حال گشایش راه‌های روستایی هستیم.

نجات 400 خودرو گرفتار شده در کولاک شدید گردنه پیام مرند

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از نجات 400 خودرو در کولاک شدید در گردنه پیام مرند خبر داد.

علی شهودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بارش برف و کولاک شدید از ساعت 21 روز یکشنبه 10 فروردین در شهرستان مرند و محورهای مواصلاتی آغاز و باعث بسته شدن گردنه پیام شد که 400 دستگاه خودرو در کولاک شدید گرفتار شده و با تلاش مجدانه نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان مرند و همکاران زحمتکش اداره راه و شهرسازی و راهدارخانه پیام مسیر بازگشایی شد و رفت و آمد با زنجیر چرخ میسر شد.

وی افزود: 180 نفر از راه‌ماندگان در پایگاه امداد و مراکز اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر و شهر (چند مدرسه) هدایت و اسکان داده شدند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همچنین چندین نفر در راه‌های روستایی از جمله روستای قینر، بنگین، دوگیجان، زنوزق گرفتار کولاک شدید شده بودند توسط نجاتگران سختکوش هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی اظهار کرد: در ساعت دو بامداد روز دوشنبه 11 فروردین ماه جلسه هماهنگی با حضور فرماندار، معاون شهردار، رئیس ستاد حوادث شهرستان مرند و رئیس عملیات امداد و نجات استان و رئیس واحد عملیات کوهستان استان و عوامل امدادی دیگر در پایگاه شهید رحمت‌الله اوهانی مرند برگزار شد و گزارش عملکرد نیروهای امدادی و اقدامات صورت گرفته شده به معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند اعلام شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به ادامه بارش برف و کولاک عملیات امداد و نجات در شهرستان مرند و روستاهای اطراف و جاده‌های مواصلاتی شهرستان با تمام قوا و تجهیزات ادامه دارد و در طول شب و روز سه دستگاه خودروی سواری واژگون شده و مصدوم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر شبستر و استان به یاری جمعیت هلال احمر مرند شتافته امدادرسانی کردند.

شهرستان مرند با 5 شهر و 110 روستا به علت قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و مسیر تردد مسافران و رانندگان از محورهای ترانزیتی مرند -بازرگان و مرند-جلفا این روزها در سطح استان از مناطق حساس و مهمانپذیر بیشتری برخوردار هستند ولی بارش برف بهار مردم و مسئولان را در این منطقه غافلگیر کرد.

انتهای پیام/60002/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول