اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره اوقاف استان البرز:

برنامه‌های فرهنگی چون جشنواره زائر باید تداوم داشته باشد

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب باید اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی چون جشنواره زائر تداوم داشته باشد.

برنامه‌های فرهنگی چون جشنواره زائر باید تداوم داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری زائر در ایام نوروز امسال گفت: همانطور که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی بارها تاکید فرمودند، دشمنان اسلام و انقلاب با اجرای توطئه‌ها و دسیسه‌های متعدد به دنبال منحرف کردن ذهن جوانان مسلمان و دوری نسل جوان از اعتقادات و باورهای مذهبی و معنوی هستند.

وی افزود: ملت ایران دارای فرهنگ غنی دینی و معنوی هستند که با بهره‌مندی از آنها می‌توانیم در برابر تهاجم گسترده و شبیخون‌های فرهنگی دشمنان و بدخواهان ایستادگی کنیم.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین منابع فرهنگی و ارزشی ما، اماکن مقدسه و قبور مطهر امامزادگان (ع) و در راس آنها حرم مطهر رضوی (ع) در مشهد مقدس و همچنین بارگاه ملکوتی حضرت معصومه در شهرستان قم است.

صالحی تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای غربی از تمام توان خود برای تهاجم فرهنگی و منحرف کردن ذهن جوانان ایران اسلامی استفاده می‌کنند، ما باید بیش از گذشته نسل سوم و چهارم را جذب مساجد، اماکن مقدسه و قبور امامزادگان (ع) کنیم، چرا که فضای معنوی این اماکن نقش بسیار زیادی در ترویج مفاهیم معنوی و تعالیم دینی به ویژه در میان نسل جوان داشته و دارد.

وی افزود: در همین راستا امسال برای نخستین‌بار و با برنامه‌ریزی اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز جشنواره کشوری زائر با محوریت امامزاده طاهر (ع) کرج طراحی و اجرا شد که این جشنواره با استقبال بسیار زیاد مردم از جمله جوانان و نوجوانان همراه بود.

این مسئول با اشاره به پایان یافتن جشنواره زائر گفت: جشنواره فوق با برگزاری مراسم اختتامیه در شامگاه دهم فروردین به پایان رسید و در این مدت بیش از 8 هزار نفر از مردم از برنامه‌های جشنواره زائر استفاده کردند.

صالحی افزود: محوریت اصلی جشنواره فوق که در سه بخش نمایشگاه، تصویر و مسابقه برگزار شد، مربوط به طرح آرامش بهاری بود که در امامزادگان استان البرز و همه امامزادگان کشور اجرا شد.

وی بیان داشت: یکی از بخش‌های برنامه فوق مربوط به لحظه تحویل سال بود که مردم با حضور در جوار امامزادگان (ع) سال نو را آغاز و بلافاصله پیام نوروزی مقام عظمای ولایت را استماع کردند.

صالحی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مسابقه از دیگر بخش‌های جشنواره زائر بود به صورتی که بیش از 700 عنوان کتاب با تخفیف ویژه در این ایام به مردم عرضه شد.

وی افزود: از سوی دیگر در بخش کشوری جشنواره زائر مردم می‌توانند در 3 بخش عکس، خاطره‌نویسی و داستان کوتاه آثار خود را با موضوع زیارت امامزادگان به دبیرخانه جشنوراه ارائه و در نهایت به آثار برتر جوایزی اهدا می‌شود.

مدیر کل اداره اوقاف استان البرز افزود: آثار بخش مسابقه کشوری تا پایان فروردین از طریق پست اینترنتی Alborz@awqaf.ir این اداره و یا همچنین دفاتر مدیریت امامزادگان (ع) سراسر کشور جمع‌آوری و در نهایت از سوی هیئت داوران مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

صالحی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بخش‌های مهم جشنواره زائر مربوط به دایر شدن غرفه‌هایی در جوار قبور مطهر امامزادگان (ع) استان البرز و برخی از امامزادگان کشور بود که این غرفه‌ها اقدام به توزیع اقلام فرهنگی و مذهبی و همچنین پاسخ به پرسش‌های شرعی مراجعه کنندگان و بالاخره برگزاری کارگاه‌های تخصصی کردند که با استقبال مردم روبه‌رو شد.

وی با اشاره به استقبال چند هزار نفری مردم به ویژه مسافران نوروزی از جشنواره زائر در استان البرز گفت: برای تحقق منویات ولایت و فرامین معظم‌له در حوزه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، باید این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که توانمندی جذب جوانان را دارد، با جدیت بیشتری تداوم یابد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز متذکر شد: جشنواره زائر با برگزاری مراسم اختتامیه در شامگاه یکشنبه در استان البرز به پایان رسید و علت اینکه برنامه‌های فوق تا پایان ایام نوروز ادامه نداشت، فرارسیدن سالروز شهادت دخت مکرم نبی گرامی اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) است.

صالحی در پایان اعلام کرد: بر این اساس از امروز به جای جشنواره زائر، سوگواره یاس نبوی در استان البرز و در جوار امامزادگان (ع) استان البرز با ویژه برنامه‌های مذهبی و معنوی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2302/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول