اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی کرج:

طرح تست اعتیاد از رانندگان خودروهای عمومی با جدیت انجام می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی کرج از اجرای دقیق و همراه با جدیت طرح تست اعتیاد از رانندگان خودروهای عمومی و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهرستان خبر داد.

طرح تست اعتیاد از رانندگان خودروهای عمومی با جدیت انجام می‌شود

سید حسین سید حقیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس در طرح‌های نوروزی، تامین امنیت مردم به ویژه مسافران نوروزی است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی شهرستان کرج برای تحقق این مهم تمام توان خود را به میدان آورده و از ابتدای اجرای طرح‌های نوروزی ماموران ما به طور کامل در آماده‌باش بودند.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: یکی از طرح‌هایی که با جدیت از سوی نیروی انتظامی و با همکاری پلیس راهور انجام شد، مربوط به انجام تست اعتیاد از رانندگان خودروهای عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌های بین‌ راهی است.

سید حقیقی ادامه داد: علت تاکید پلیس بر ممانعت از رانندگی افراد معتاد این است که این افراد به دلیل اینکه در طول رانندگی حالت عادی ندارند، جان مردم به ویژه مسافران خود را به خطر می‌اندازند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل در طول ایام نوروز امسال این طرح با جدیت در شهرستان کرج انجام شد و خوشبختانه نتایج خوبی نیز داشت.

فرمانده نیروی انتظامی کرج در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این شهرستان مبنی بر اینکه آیا در روزهای اخیر پلیس در آزمایش‌های خود با رانندگانی که اعتیاد داشتند، مواجه شده است، گفت: متاسفانه مواردی از این دست داشتیم که از پلیس با برخورد قاطع از حضور آنها در جاده‌ها مانع کرد.

سید حقیقی گفت: به عنوان نمونه صبح روز شنبه مطلع شدیم که مسافران یک دستگاه اتوبوس که عازم یکی از استان‌های شمال کشور بود، به راننده اتوبوس و رفتارهای وی مشکوک شدند.

وی تصریح کرد: این موضوع از سوی مسافران به نیروی انتظامی اطلاع داده شد و بلافاصله ماموران کلانتری حوزه استحفاضیه کلاک از توابع شهرستان کرج وارد عمل شده و پس از انجام تست اعتیاد به این نتیجه رسیدند که راننده اتوبوسی با 40 سرنشین حالت عادی نداشته و مواد مخدر مصرف کرده است.

سید حقیقی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در اینگونه موارد چه اقداماتی از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود، گفت: هدف ما برخورد با راننده معتاد، تشکیل پرونده و اعزام وی به مراجع قضایی و بالاخره عزیمت مسافران در امنیت کامل به مقصد است.

وی ادامه داد: در همین پرونده زمانی که تست اعتیاد راننده این اتوبوس مثبت اعلام شد، فرد معتاد از ادامه سفر منع و پس از حضور در کلانتری و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: همچنین ماموران کلانتری کلاک بلافاصله با شرکت مسافربری که اتوبوس فوق زیر نظر این شرکت فعالیت دارد، تماس گرفته و ضمن برخورد با مدیر این شرکت به دلیل اهمال در انتخاب راننده دارای شرایط لازم، از آنها خواسته شد که راننده مطمئنی را جایگزین راننده معتاد کنند.

حقیقی افزود: پس از حضور راننده جایگزین و اطمینان ماموران نیروی انتظامی از سلامت روحی و جسمی وی، اجازه حرکت اتوبوس را صادر کرده و خوشبختانه تمام 40 سرنشین اتوبوس فوق به سلامت به مقصد رسیدند.

وی در پایان با تقدیر از سرنشینان این اتوبوس گفت: هوشیاری آنها و سرعت عمل ماموران نیروی انتظامی جان 40 مسافر را نجات داد، چرا که راننده‌ای که حالت عادی نداشته و مواد مخدر مصرف کرده است، هرگز نمی‌تواند خودرو و مسافران را به سلامت به مقصد برساند.

انتهای پیام/2302/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول