اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ایجرود خبر داد

جمع‌آوری 9 میلیارد ریال زکات در شهرستان ایجرود

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایجرود از جمع‌آوری 9 میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 9 میلیارد ریال زکات در شهرستان ایجرود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدمسعود حسینی صبح امروز در جلسه شورای زکات ایجرود اظهار کرد: در دین اسلام تاکید بسیاری بر پرداخت زکات شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) همواره در پرداخت زکات پیشرو بودند، بیان کرد: در بسیاری از آیات قرآنی نیز به این امر مهم تاکید شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری زکات توسط کمیته امداد تصریح کرد: از عمده اهدافی که در طرح جمع‌آوری زکات دنبال می‌شود، تاسیس پروژه‌های عام‌المنفعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه این نهاد در راستای افزایش سطح آگاهی مردم در بحث پرداخت زکات و برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی اقدامات بسیاری را انجام داده است، اضافه کرد: همکاری با مبلغین زکات از عمده اقداماتی است که در راستای تبیین مردم در بحث پرداخت زکات انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مبلغ زکات با کمیته امداد شهرستان ایجرود همکاری دارند، تصریح کرد: مبلغین با حضور در روستاها و نقاط مختلف شهر به تبیین مردم در بحث اهمیت پرداخت زکات و همچنین آثار مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده طی سال گذشته 9 میلیارد و 505 میلیون ریال زکات در ایجرود جمع‌آوری شد، اظهار داشت: از این مبلغ 3 میلیارد و 694 میلیون ریال به صورت نقدی، 5 میلیارد و 709 میلیون ریال به صورت خوداظهاری و 228 میلیون ریال نیز در قالب زکات فطره است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود همچنین مبلغ سیاست‌های تشویقی اختصاص یافته در امر زکات را 635 میلیون و 495 هزار ریال اعلام کرد و گفت: با زکات جمع‌آوری شده و با وصول سیاست‌های تشویقی شش باب مسجد و حسینیه در این شهرستان ساخته شده است.

این مسئول به ساخت سه باب خانه عالم و سه باب غسالخانه نیز از محل زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ایجرود اشاره کرد و یادآور شد: همچنین طی این مدت 20 مسجد نیز از محل زکات تکمیل و تعمیر شده است.

حسینی در پایان مبلغ رشد زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ایجرود را طی سال گذشته 246 درصد اعلام کرد و گفت: این میزان رشد با همکاری روحانیون، مبلغان زکات و همچنین کشاورزان حاصل شده است.

انتهای پیام/73005/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول