اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر غار کتله‌خور زنجان:

بازدید گردشگران از غار کتله‌خور زنجان به مرز 14 هزار نفر رسید

مدیر غار کتله‌خور زنجان گفت: بازدید گردشگران از غار کتله‌خور زنجان به مرز 14 هزار نفر رسید.

بازدید گردشگران از غار کتله‌خور زنجان به مرز 14 هزار نفر رسید

مجید یوزباشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه غار «کتله‌خور» یکی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود، اظهار داشت: غار کتله‌خور زنجان همانند سال‌های گذشته پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی به آمار بازدید گردشگران و مسافران از غار کتله‌خور زنجان اشاره کرد و بیان داشت: دیروز دهم فروردین ماه یک هزار و 500 نفر از غار کتله‌خور زنجان بازدید کرده‌اند.

مدیر غار کتله‌خور زنجان با بیان اینکه آمار بازدید گردشگران از غار کتله‌خور زنجان به مرز 14 هزار نفر رسید، تصریح کرد: از یکم تا دهم فروردین ماه امسال مجموعا 13 هزار و 900 نفر از گردشگران از غار کتله خور زنجان بازدید کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه یک هزار و 500 تا 2 هزار نفر از غار کتله‌خور زنجان بازدید می‌کنند، افزود: شب گذشته 20 نفر در سوئیت‌های غار کتله‌خور اقامت شبانه داشته‌اند.

*اقامت شبانه 520 نفر از غار کتله‌خور زنجان

یوزباشی ادامه داد: مجموعا از یکم تا دهم فروردین ماه امسال 520 نفر در سوئیت‌های زنجان اقامت شبانه داشته‌اند.

وی در ادامه مدت زمان بازدید گردشگران از غار کتله خور زنجان را 75 دقیقه اعلام کرد و متذکر شد: مسافت بازدید رفت و برگشت گردشگران از غار کتله‌خور  2.5 کیلومتر است.

مدیر غار کتله‌خور زنجان با اشاره به اینکه در محوطه غار کتله‌خور برنامه‌های مختلفی برای مسافران و گردشگران برگزار می‌شود، یادآور شد: گردشگران و مسافران استقبال خوبی از برنامه‌های غار کتله‌خور دارند.

این مسئول با بیان اینکه گردشگران امکان بازدید از پنج طبقه غار کتله‌خور زنجان را دارند، تصریح کرد: طبقات بعدی غار کتله‌خور امکان بازدید برای گردشگران را ندارد.

یوزباشی با اشاره به اینکه طبقات غیر قابل بازدید دارای صحنه‌های بکر و زیباتری نسبت به سایر طبقات است، بیان داشت: تلاش می‌شود فیلم سه بعدی این طبقات آماده و در سینمای سه بعدی غار به نمایش عموم مردم گذاشته شود.

*برپایی نمایشگاه صنایع دستی در غار کتله‌خور زنجان

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی در محوطه غار کتله‌خور برپا شده است، اظهار داشت: صنایع دستی استان زنجان در این غرفه‌ها به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

مدیر غار کتله‌خور زنجان با بیان اینکه یک غرفه ثابت و دو غرفه سیار صنایع دستی نیز برپا شده است، متذکر شد: همچنین صنایع دستی سفال گری استان همدان در این غرفه‌ها به نمایش گذاشته شده است.

این مسئول در ادامه قیمت بلیط بازدید از غار کتله‌خور زنجان را 6 هزار تومان اعلام کرد  بیان داشت: سال گذشته قیمت بلیط بازدید از این غار 5 هزار تومان بوده است و امسال قیمت آن یک هزار تومان افزایش داشته است.

یوزباشی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع و مختلفی در غار کتله‌خور زنجان برای مسافران و گردشگران برگزار می‌شود، متذکر شد: سینمای سه بعدی، شهربازی، سفره هفت سین، سوئیت‌های اقامتی، نمازخانه و...از امکانات در نظر گرفته شده برای مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی در پایان اذعان داشت: خدمات و امکانات نوروزی غار کتله‌خور تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/73008/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول