اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست سمنان خبر داد

توزیع کیسه زباله و تراکت آموزشی ویژه روز طبیعت در سمنان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 20 هزار عدد کیسه زباله و تراکت آموزشی در روز 13 فروردین در استان سمنان توزیع می‌شود.

توزیع کیسه زباله و تراکت آموزشی ویژه روز طبیعت در سمنان

حمید ظهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است و با آرزوی سالی سرشار از شادمانی و امید از درگاه خداوند متعال برای همه ایرانیان، از عموم مردم درخواست کرد تا در روز 13 فروردین، مراقب محیط زیست باشند.

وی تصریح کرد: مردم در این روز به میهمانی طبیعت می‌روند و ضمن استفاده از طبیعت زیبای کشور، باید برخوردی مسئولانه با طبیعت داشته باشند تا فرزندانمان حفاظت از محیط زیست را بیاموزند و این امانت الهی را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

ظهرابی در ادامه افزود: با هدف حفظ طبیعت زیبای استان سمنان با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، 20 هزار عدد بسته شامل کیسه‌های زباله و تراکت‌های آموزشی تهیه و در روز 13 فروردین بین دوست‌داران طبیعت استان توزیع می‌شود.

وی همچنین افزود: بهتر است زباله‌هایمان را در کیسه‌های زباله ریخته و با خود به شهر برگردانیم و در صورت اجبار مواد تجزیه‌پذیر مانند زباله‌های میوه را در زمین دفن کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: حتی‌الامکان از ظروف یک بار مصرف استفاده نکنیم؛ زیرا این ظروف در چرخه طبیعت تجزیه‌ناپذیر یا دیرتجزیه‌پذیر هستند.

لازم به ذکر است؛ پرسنل محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان چون سال‌های گذشته با تشکیل گشت‌های سیار وی‍ژه این روز، همه مناطق طبیعی و صنایع استان را مورد گشت و کنترل و پایش قرار می‌دهند.

عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تعدی به عرصه‌های طبیعی و محیط زیست استان سمنان، مراتب را به شماره‌های رایگان 09696 و 1504 و 1540 در سراسر استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/2249/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول