اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
همزمان با موعد خروج نظامیان خارجی از قرقیزستان

معاون وزیر امور خارجه آمریکا وارد قزاقستان شد

معاون آسیای جنوبی و مرکزی وزارت خارجه آمریکا امروز به منظور انجام مذاکراتی با مقامات سیاسی عالی‌رتبه قزاقستان وارد شهر آستانه شد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا وارد قزاقستان شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، معاون آسیای جنوبی و مرکزی وزارت امور خارجه آمریکا امروز، 11 فروردین با برنامه سفر 3 روزه وارد شهر آستانه قزاقستان شد.

پایگاه خبری «تنگری‌نیوز.کز» قزاقستان در این رابطه اعلام کرد: این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در این مدت مذاکراتی را با مقامات سیاسی عالی رتبه قزاقستان انجام داده و مسائل توسعه روابط دوجانبه‌ را بررسی می‌کند.

به گفته این منبع، تبادل نظر با مقامات قزاق در مورد تحولات اخیر بین‌المللی و مسائل امنیت و ثبات منطقه‌ای نیز از دیگر محورهای برنامه این بازدید خواهد بود.

بنابراین گزارش، سفر «بیسوال» به قزاقستان برای شهرهای آستانه و آلماتی برنامه‌ریزی شده و در دیدار با مقامات قزاق مسائل وابسته به همکاری در زمینه‌های مختلف مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

در این مطلب آمده‌ است که این دیپلمات آمریکایی در دومین مرحله بازدید خود از کشورهای آسیای مرکزی روز چهارشنبه، 2 آوریل از قزاقستان وارد قرقیزستان می‌شود.

این منبع تصریح کرد که در چارچوب بررسی مسائل امنیت منطقه و همکاری‌های دوجانبه با مقامات رسمی، دیدار با جامعه مدنی این کشورها نیز از دیگر اهداف این بازدید عنوان شده‌ است.

براساس برنامه اعلام شده، بیسوال روز سه‌شنبه، 12 فروردین در حضور استادان و دانشجویان دانشگاه ملی اوراسیا به نام «گومیل‌یف» در شهر آستانه در مورد چشم‌انداز روابط قزاقستان و آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

به گفته منابع رسمی، ملاقات با نمایندگان و تجار شرکت‌های مشترک تولیدی آمریکایی و قزاق که در قلمرو قزاقستان فعالیت می‌کنند نیز از دیگر بخش‌های برنامه بازدید وی در این کشور خواهد بود.

سفر بیسوال به قزاقستان و قرقیزستان اولین بازدید یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی به 2 کشور آسیای مرکزی پس از تحولات سیاسی در اوکراین و برگزاری همه پرسی در منطقه کریمه است.

لازم به ذکر است که مقامات رسمی این 2 کشور آسیای مرکزی پس از برگزاری این همه‌پرسی از نتایج آن حمایت کرده و از مقامات روسیه و اوکراین خواسته‌اند که به منظور جلوگیری از تشدید بیش از پیش اوضاع و حل‌وفصل مسائل مورد بحث، مذاکرات سیاسی را به کار گیرند.

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به قرقیزستان درحالی انجام می‌شود که آمریکا اعلام کرده‌ مطابق با برنامه تدوین‌ شده پایگاه نظامی خود در فرودگاه «ماناس» بیشکک را تا ماه جولای به طور کامل تخلیه می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول