اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه:

200 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه سمپاشی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه از سمپاشی 200 هزار هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان کرمانشاه خبر داد.

200 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه سمپاشی می‌شود

شهریار قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: عملیات مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن غلات در سطحی بالغ بر 200 هزار هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان کرمانشاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد علف‌های هرز در مزارع گندم و جو باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت محصول می‌شود، افزود: خسارت ناشی از علف‌های هرز، از خسارت آفات و بیماری‌ها نیز بیشتر است و باید مبارزه به موقع و اصولی با علف‌های هرز صورت پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه سطح زیر کشت گندم و جو شهرستان کرمانشاه در سال زراعی 93-92 را حدود 236 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از سطح فوق 150 هزار هکتار گندم و 86 هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته است.

به گفته این مسئول، در سال زراعی 93-92 عملیات مبارزه شیمیایی علیه علف‌های هرز در مزارع گندم و جو شهرستان کرمانشاه در سطحی بالغ بر 100 هزار هکتار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از این میزان، سطح مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ 80 هزار هکتار و سطح  مبارزه با علف‌های هرز نازک برگ 20 هزار هکتار است.

وی سطح مبارزه شده علیه آفت سن غلات و علف‌های هرز را تاکنون 45 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت زمانی برای کنترل علف‌های هرز و آفت سن گندم، آن دسته از کشاورزانی که تاکنون جهت مبارزه با این آفات اقدام نکرده‌اند، در اسرع وقت نسبت به سم‌پاشی مزارع خود اقدام کنند.

قاسمی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران در خصوص مبارزه با سن غلات و علف‌های هرز، تاکید کرد: افزایش سطوح زیر کشت، پراکنش و کوچکی قطعات کشت، کشت دیر هنگام، تغییرات آب و هوایی، عدم مبارزه به موقع با آفت سن و عدم برداشت به موقع از عوامل افزایش آفت سن می‌باشد.

به گفته وی، تمامی عملیات سم‌پاشی علیه سن غلات در سال‌جاری به‌صورت زمینی و با استفاده از سه هزار و 798 دستگاه سم‌پاش انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2700/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول