اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خواستار شد

مدیریت جهادی مسئولان قزوین رفع مشکل آب باشد / زمان برای مدیر جهادی مهم نباشد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت مدیریت جهادی مسئولان استان قزوین در راستای راهبرد سال 93، رفع مشکل آب استان باشد.

مدیریت جهادی مسئولان قزوین رفع مشکل آب باشد / زمان برای مدیر جهادی مهم نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.

همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

به بهانه تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار راهبردی سال 93 یعنی «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» با حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که از نظر می‌گذرد.

فارس: چرا مقام معظم رهبری در راهبرد امسال به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ اشاره داشته‌اند؟

معتقد هستم که اقتصاد زیر مجموعه فرهنگ است همان گونه که سیاست نیز زیرمجموعه فرهنگ است.

بنابر این اگر کار فرهنگی صورت نگیرد و در زمینه فرهنگ‌سازی همه عرصه‌ها و برنامه‌ها برنامه‌ریزی فرهنگی صورت نگیرد هر چه در زمینه اقتصاد پیشرفت کنیم باز هم عقب خواهیم ماند.

واضح است که نخست باید فرهنگ اصلاح شود سپس زیرمجموعه‌های آن را بتوان اصلاح کرد و در آن زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

مقام معظم رهبری بارها بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ که از مقوله‌های مهم است اشاره داشته‌اند تا مسئولان بتوانند در پیشبرد اهداف کشور بهتر گام بردارند.

فارس: در این خصوص مثالی هم وجود دارد؟

به فرض مثال باید به یک کشاورز تفهیم کرد که شاید فعلا کاشت یک محصول که منافع مادیش برایش بیشتر است، مناسب نباشد چراکه ممکن است برای مملکت منفعت نداشته باشد و کاشت محصولات استراتژیک مانند گندم  و جو ضروری‌تر باشد.

فارس: نهادینه کردن فرهنگ‌ در زمینه‌های مختلف چگونه باید صورت گیرد؟

اولویت نخست باید فرهنگ‌سازی باشد به این معنا که فرهنگ‌سازی نباید دستوری نباشد بلکه باید اولویت‌ها را در نظر گرفت و سپس در آن زمینه فرهنگ‌سازی کرد.

فارس: در خصوص رابطه فرهنگ و اقتصاد و مدیریت جهادی توضیح دهید.

در زمینه مدیریت که جامعه را اداره می‌کند باید فکر جهادی وجود داشته باشد و با توجه به مدیریت جهادی، اولویت فرهنگی را در نظر گرفت.

باید اولویت‌های کشور را در نظر گرفت و در زمینه عرصه‌ها و مقوله‌هایی که دشمنان تحریم کرده‌اند تدابیری اندیشید تا بتوانیم روی پای خود بایستیم که به عنوان نمونه می‌توان به میزان مصرف در زمینه‌های مختلف مانند انرژی، خوراک، پوشاک و موارد دیگر اشاره کرد.

فارس: مدیریت جهادی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مسئولان در مدیریت جهادی باید از خودگذشتگی داشته باشند یعنی به دنبال منافع شخصی نباشند.

مسئولان برای تحقق مدیریت جهادی برای کسب رضایت الهی تلاش کنند و تنها به دنبال تقدیر و تشکرها نباشند گرچه این امر خود به خود صورت می‌گیرد.

مسئولان در مدیریت جهادی باید اهل مشورت باشند و در تصمیم‌گیری‌ها شجاع و نترس باشند.

متأسفانه برخی از مسئولان در تصمیم‌گیری‌ها ترسو هستند و نمی‌توانند به موقع تصمیم مناسبی بگیرند.

بنابر این مسئولان با جدیت و تلاش در کار می‌توانند فکر جهادی کرده، تصمیم‌گیری کرده و تصمیمات خود را به نحو احسن اجرا کنند.

فارس: مدیر جهادی چه مدیری باید باشد؟

مدیر جهادی نباید شبانه‌روز داشته باشد و برای کارش ساعت انتخاب کند همچنین نباید دنبال اضافه کاری باشد گرچه نظام در رسیدگی به امورش کوتاهی نمی‌کند.

مدیر جهادی نباید به این فکر کند که از ساعت هشت صبح تا دو عصر باید کار کند بلکه اگر لازم هم باشد باید تا ساعت 12 شب هم به کار و تلاش ادامه دهد و زمان برایش مهم نباشد.

فارس: مدیریت جهادی مسئولان استان قزوین در چه زمینه‌ای باید باشد؟

اولویت کاری و مدیریت جهادی مسئولان استان قزوین از استاندار گرفته تا دیگر مسئولان باید رفع مشکل آب در استان باشد.

همه مسئولان استان قزوین باید برای رفع مشکل آب پای کار آمده و در راستای رفع این مشکل که نیاز مردم و کشاورزان این استان است، گام بردارند.

اگر مشکل آب استان قزوین رفع نشود، در آینده دچار بحران آب در این استان خواهیم بود و با مشکلات عظیمی مواجه خواهیم شد.

مسئولان استان قزوین باید با فکر و اندیشه جهادی در راستای رفع مشکل و کمبود آب استان قزوین تلاش کرده و با ارائه راهکارهای مناسب، تمهیدات لازم را بیاندیشند.

فارس: در خصوص نقش مسئولان استان قزوین و مدیریت جهادی آنان در عرصه صنعت توضیح دهید؟

مسئولان باید تولیدکنندگان واقعی را شناسایی کرده و اعطای تسهیلات بانکی را به تولید کنندگان واقعی اختصاص دهند نه به تولید کنندگانی که تسهیلات را در امور دیگر هزینه می‌کنند.

همچنین مسئولان استان قزوین باید با همفکری و هم‌اندیشی با صاحبان  تولید و صنعت مشکلات و نواقص موجود را رفع کنند یعنی اگر در زمینه امور خدمات آب، برق و گاز مشکل دارند در راستای رفع آن گام بردارند و اگر در زمینه نقدینگی و بیمه مشکل دارند با مدیریت جهادی، مشکلات و موانع بر سر راه تولیدکنندگان را رفع کنند.

فارس: با توجه به اینکه در زمینه علمی استان قزوین دارای جایگاه خاصی است، چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

با توجه به تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه که تا علم را به سمت تولید نکشانیم هیچ سود و فایده‌ای به همراه ندارد امروز علم و دانشی که در حد مغز، اندیشه و کتاب باشد اگر در عمل به کمک کشاورزی، صنعت و گردشگری نشتابد فایده‌ای ندارد.

حتی با شکوفایی علمی و به کار بستن علم در زمینه‌های مختلف، می‌توان با ارائه راهکارها و راه‌ حل‌های لازم در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی مانند پدیده شوم طلاق گام برداشت.

استان قزوین جزء استان‌های علمی کشور است که با سوق دادن علوم به سمت مسائل مختلف، می‌توان در اجرایی کردن علوم نقش به سزایی ایفا کرد.

فارس: نقش مردم و مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟

مسئولان باید در ابتدا اقتصاد مقاومتی را از خودشان آغاز کنند و در کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و تقویت تولیدکنندگان گام بردارند.

مردم هم باید با کاهش مصرف و هزینه‌های زندگی روزمره به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

البته رسانه‌ها و مطبوعات نیز باید همگام با مسئولان باید پای کار آمده و در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی کنند.

فارس: چرا مدت 10 سال است که مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد در شعارهای سال‌ها اشاره داشته‌اند؟

مقام معظم رهبری با یک دید آینده‌نگری به این مقوله بسیار مهم اشاره داشته‌اند ولی متأسفانه برخی مسئولان توجه جدی به این مقوله نکرده‌اند و آقا بارها بر این موضوع و همچنین تهاجم فرهنگی دشمنان تأکید داشته‌اند ولی گوش شنوای زیادی وجود نداشته است.

فارس: تحقق اقتصاد مقاومتی در مقابله با تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان چه آثاری دارد؟

اگر مسئولان پای کار بیایند و به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را در جامعه پیاده کرده و اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشند علاوه بر اینکه اقتصاد بالنده‌ای خواهیم داشت دیگر تحریم‌های دشمنان اثرگذار نخواهد بود و مردانه می‌توانیم در برابر دشمنان بایستیم همان گونه که هشت سال جانانه در برابر دشمنان ایستادیم و از سرزمین‌مان دفاع کردیم و پیروز شدیم.

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول