اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مروری بر ناکامی شهرداری یاسوج در فوتبال کشور

فتیله فوتبال یاسوج چگونه پایین کشیده شد

تیم فوتبال شهرداری یاسوج با شکست در برابر تیم گل‌گهر سیرجان عملاً جدی‌ترین کاندیدای سقوط به رده پایین‌تر فوتبال به همراه الوند همدان و گهر دورود شد.

فتیله فوتبال یاسوج چگونه پایین کشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، تیم فوتبال شهرداری یاسوج که از سه فصل پیش پای در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال گذاشته بود روزهای خوبی را برای هواداران فوتبال در یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد رقم زد.

این تیم در سه سال گذشته نتایج خوبی در فوتبال دسته اول کشور کسب کرد و در فصل گذشته نیز با بدشانسی و شاید با کج‌سلیقگی به لیگ برتر فوتبال کشور صعود نکرد.

در حالی که همگان انتظار موفقیت‌های بیشتر برای این تیم در فصل جاری داشتند اکنون تیم شهرداری به حال و روزی افتاده که دیگر درمانی را نمی‌توان برای آن متصور شد.

تیم شهرداری که توانسته بود در جام حذفی با حذف تیم‌های بزرگ کشور همچون ذوب‌آهن اصفهان، تراکتورسازی تبریز و مس کرمان و سایر رقبای ریز و درشت پا جای پای بزرگان فوتبال بگذارد امروز به تیم بیماری تبدیل شده که در راه سقوط به رده‌های پایین‌تر دست و پا می‌زند.

نکته‌ای که امروز و در بازی با تیم‌ گل گهر از زبان ظریفی گفته شد مربوط به مدیریت تیم بود آن‌جا که این هوادار دو آتشه تیم شهرداری معتقد بود اگر محمد بهرامی مدیرعامل سابق بالای سر این تیم حضور داشت شهرداری هرگز به رده پایین‌تر سقوط نمی‌کرد.

از نکات جالب توجه این فصل تیم شهرداری می‌توان به عدم حضور مدیرعامل این تیم در ورزشگاه اشاره کرد که کمتر در استادیوم تختی شهر یاسوج آفتابی شد.

محمدعلی جاوید مدیرعامل تیم و شهردار یاسوج هر چند انسان منطقی و متین و دست پاکی است اما باید باور داشت که جاوید از جنس ورزش و فوتبال نبود و اصولاً مدیری که به ورزش و فوتبال علاقه‌مند نباشد نباید انتظار موفقیت از دسته ورزشی تحت مدیریت چنین مدیری را داشت.

امروز جوانان بسیاری ناامیدانه ورزشگاه تختی یاسوج را ترک کردند و شاید دیگر هرگز با سقوط شهرداری سکوها را به چشم نبینند اما جای سؤال از مدیران استانی این است که چرا مقوله فرهنگ را که یکی از زیر مجموعه‌های آن ورزش است جدی نمی‌گیرند.

حکایت مشکلات فرهنگی و بی‌توجهی به فرهنگ تنها مربوط به ورزش نیست بلکه در جای جای این استان آن‌گونه که باید مسئولان حوزه فرهنگی را جدی نمی‌گیرند.

نگارنده در یکی از نشست‌های مطبوعاتی با استاندار به این نکته اشاره کردم که بسیاری از مدیران استان ما هنوز رسانه‌ها را به درستی نمی‌شناسند و با مقوله فرهنگ و هنر در همه حوزه‌ها بیگانه‌اند.

البته هر چند اعضای محترم شورای اسلامی شهر یاسوج همواره حمایت لفظی از تیم شهرداری یاسوج داشتند ولی در عمل باید پذیرفت که بسیاری از آن‌ها با حضور تیم شهرداری با این نام و عنوان در فوتبال کشور مخالف بودند و مشکلات مالی را دلیل آن می‌دانستند.

حال پس از این کش و قوس‌ها و با احتمال فراوان بیش از 90 درصدی سقوط شهرداری یاسوج به دسته دوم فوتبال کشور؛ باید علل این ناکامی را به درستی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و در نهایت نتیجه گرفت که چه کسانی خواسته و ناخواسته فتیله تیم فوتبال شهرداری و در کل فوتبال یاسوج را پایین کشیدند.

انتهای پیام/2571/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول