اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته

اعزام ۷ هزار پلیس برای تأمین امنیت انتخابات در شمال افغانستان

استقرار ۷ هزار پلیس در شمال افغانستان، کشته و زخمی شدن ۲۵ شبه‎نظامی طالبان و دستگیری یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان، از جمله رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته است.

اعزام ۷ هزار پلیس برای تأمین امنیت انتخابات در شمال افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «زلمی ویسا» فرمانده تیپ 209 «شاهین» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که 7 هزار پلیس افغان برای تأمین امنیت انتخابات در شمال این کشور اعزام شده‌اند.

به گفته ویسا، با اعزام 7 هزار پلیس مردم می‌توانند در فضایی امن به پای صندوق‌‎های رأی رفته و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

کشته و زخمی شدن 25 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «ننگرهار»، «بلخ»، «زابل»، «میدان وردک»، «لوگر» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 21 شبه‎نظامی طالبان کشته، 4 نفر زخمی و 9 نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، در این عملیات تعدادی مین و جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت‌های «بغلان» و «پکتیا» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

دستگیری یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان در شمال افغانستان

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان به نام «محمد فاضل» را به همراه یکی از افرادش به نام «ملا غفور» دستگیر کرده‌اند.

وی با تعدادی اوراق تبلیغاتی، نقشه و فهرست‎های سایت انتخاباتی منطقه‎های «چاه آب»، « درقد» و «ینگی قلعه» که قصد حملات تروریستی را داشته دستگیر شدند.

محکوم شدن یک نفر به اعدام در شمال افغانستان

«محمد کریم رحیمی»، رئیس محکمه استیناف ولایت «بغلان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که یک نفر به اتهام قتل دو فرد ملکی در این ولایت به اعدام محکوم شده‎اند.

به گفته رحیمی، پدر پسر به جرم همکاری در این قضیه به پنج سال حبس محکوم شده است.

کشته شدن 11 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

«نظیف الله سلطانی»، سخنگوی سپاه 203 «تندر» ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان و تامین امنیت انتخابات در منطقه «اندر» این ولایت 6 شبه‎نظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته وی نیروهای امنیتی افغان هنگام انتقال وسایل مربوط به انتخابات در منطقه «مالستان» و «جاغوری» این ولایت با شبه‎نظامیان طالبان درگیر شدند که پنج شبه‎نظامی طالبان کشته 2 نفر دیگر آنان زخمی شدند.

از سوی دیگر، «زورآور زاهد»، فرمانده پلیس ولایت غزنی از کشته شدن 2 شبه‎نظامی طالبان هنگام جاسازی مین کنار جاده‎ای خبر داد.

وی افزود: 2 پلیس در اثر منفجر شدن مین کنار جاده‎ای در این ولایت زخمی شدند.

کشف 1250 گرم حشیش در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‌‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 3 نفر را همراه با یک هزار و 250 گرم حشیش از فرودگاه قندهار که قصد انتقال آن را به خارج از افغانستان داشتند، کشف و ضبط کردند.

براساس این اطلاعیه، 6 حلقه مین و 2 موتورسیکلت مملو از مواد منفجره از حوزه نهم امنیتی شهر قندهار نیز کشف و خنثی شدند.

کشته شدن 2 پلیس افغان در شمال شرق افغانستان

«نورآقا نادری»، فرماندار منطقه «جرم» ولایت «بدخشان» در شمال شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در یک درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامیان طالبان در محله «فرغانیرو» این منطقه 2 پلیس و یک غیرنظامی و 2 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

دستگیری 4 آدم‎ربا در شمال افغانستان

دفتر مطبوعاتی ولایت «قندوز» در شمال افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 4 نفر را به اتهام ترور و آدم‎ربایی در این ولایت دستگیر کردند.

براساس این اطلاعیه، 2 نفر از آنان به اتهام ترور ساکنان منطقه «چهار دره» و 2 نفر دیگر آن به اتهام زخمی کردن شهروندان حوزه سوم شهر قندوز دستگیر شدند.

کشته شدن 2 مرد و 2 زن در شمال افغانستان

«امین الله امرخیل»، فرمانده پلیس ولایت «بغلان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که افراد مسلح ناشناس صبح امروز (یکشنبه) یک مرد و همسرش را در شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان به ضرب گلوله کشتند.

زخمی شدن 2 پلیس افغان در بزرگراه بادغیس- هرات

«ولی جان سرحدی»، فرمانده پلیس ولایت «بادغیس» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که کاروان نماینده‎های شورای ولایتی بادغیس که از مسیر هرات – باذغیس می‌گذشت مورد حمله شبه‎نظامیان طالبان قرار گرفت که 2 پلیس افغان زخمی شدند.

به گفته سرحدی، در این درگیری 4 شبه‏نظامی طالبان کشته و 3 نفر دیگر آنان زخمی شدند.

کشته شدن 13 شبه‎نظامی طالبان در جنوب غرب افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «قندهار» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 13 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

براساس این اطلاعیه، در این عملیات‎ پنج نفر از اعضای ارتش ملی افغان نیز کشته شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول