اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سمنان:

دفاع مقدس از حوادث پرافتخار تاریخ اسلام است

فرمانده سپاه شهرستان سمنان گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از حوادث پرافتخار تاریخ اسلام است که در آن، ملت ایران به خصوص جوانان با اعتقاد دینی راسخ وارد صحنه شدند.

دفاع مقدس از حوادث پرافتخار تاریخ اسلام است

عسکر مجیدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با اشاره به ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت: سبک زندگی همان‌طور که از نام آن پیداست، مربوط به روش و شیوه زندگی است؛ یعنی آنچه در متن زندگی انسان نظیر خانواده و ابزارهای مرتبط با آن مطرح است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مطرح کردند که باید در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی کار شود اما در اینکه ارتباط آن با سیره شهدا چیست، لازمه آن این است که به سیره شهدا مراجعه کنیم و ببینیم که چقدر هماهنگ با مؤلفه‌های فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی است.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان بیان کرد: با همین نگاه گذرا در سیره برخی از شهدا، می‏بینیم مؤلفه‏هایی نظیر ساده‌زیستی، ازدواج اسلامی، مسکن، اخلاق، کمک به هم‌نوع، ایثار و... که همه مورد توجه اسلام است، در سیره آن بزرگواران وجود دارد.

مجیدی بیان کرد: اگر چه مسئولان و متولیان فرهنگی تلاش در جهت فرهنگ داشته‏اند؛ اما مقابل تهاجم فرهنگی و آرمانی که مد نظر انقلاب اسلامی بوده، بسیار ناچیز است.

وی گفت: هجمه دشمن بسیار زیاد است و انقلاب در نظر دارد که تمدن‏سازی نوین اسلامی را شکل دهد و لازمه آن تلاش همه جانبه و گسترده است که این اتفاق نیفتاد که از تهاجم فرهنگی به شبیخون فرهنگی و جنگ فر هنگی رسیده است، در واقع نتوانسته‏ایم منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان افزود: یکی از حوادث پرافتخار تاریخ اسلامی، هشت سال دفاع مقدس است که در آن ملت ایران به خصوص جوانان با اعتقاد دینی که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده است، وارد صحنه شدند و هر یک در استکبارستیزی و ظلم‏ستیزی از یکدیگر سبقت گرفتند و موجبات عزت و سربلندی کشور را فراهم کردند.

مجیدی خاطر نشان کرد: در واقع، هشت سال دفاع مقدس حادثه‏ای بود که می‏توان گفت بسیاری از مفاهیم و مؤلفه‏های فرهنگ اسلامی در آن تبلور یافت و به عنوان قله عزت و شرف قلمداد می‏شود.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: جهاد و مبارزه غریبانه ملت ایران با دشمنی که مورد حمایت بی‏دریغ شرق و غرب بود، به عنوان یک ارزش والا و یکی از مؤلفه‏های شخصیت ملت ایران باید حفظ و ارج نهاده شود؛ بنابراین شایسته است برای حفظ این افتخارات و انتقال ارزش‌های آن به نسل بعدی، اردوهای راهیان نور برگزار شود و این فرهنگ انتقال یابد.

انتهای پیام/74007/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول