اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

کاهش 30 درصدی تلفات حوادث رانندگی در زنجان

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان زنجان از کاهش 30 درصدی تلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی این استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 30 درصدی تلفات حوادث رانندگی در زنجان

جعفر کردلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به کاهش آمار تصادفات درون شهری اظهار داشت: از زمان آغاز سال‌جاری تاکنون پنج فقره حادثه رانندگی جرحی درون شهری در زنجان روی داده است که نسبت به مدت زمان مشابه دو مورد افزایش یافته است.

وی از کاهش 30 درصد تلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان زنجان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح نوروزی تاکنون 9 نفر بر اثر حوادث ناشی از تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان زنجان تعداد تلفات حوادث ناشی از تصادفات رانندگی را در مدت زمان مشابه سال گذشته 12 نفر عنوان کرد.

این مسئول تعداد خودروهای توقیف شده در طی اجرای طرح نوروزی را 819 مورد اعلام کرد و گفت: حدود 89 مورد از این خودروها مرتکب دو نوع تخلف شده‌اند.

کردلو از دستگیری 26 نفری سارقان خرد در سطح استان زنجان در ایام نوروز خبر داد و ابراز داشت: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه افزایش چند نفری را نشان می‌دهد.

وی، افزایش 41 درصدی دستگیری‌های مواد مخدر را متذکر شد و افزود: این دستگیری‌ها در حوزه توزیع‌کنندگان انجام شده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان زنجان بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: رعایت این قوانین مانع بروز حوادث می‌شود.

این مسئول با اشاره به ممنوع بودن تردد خودروهای سنگین در محورها ادامه داد: مردم باید در نظر داشته باشند که استفاده از این خودرو برای روز طبیعت ممنوع است.

این مسئول بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه، سبقت قانونی و عدم استفاده از تلفن همراه را از راهکارهای کاهش تصادفات رانندگی اعلام کرد و گفت: رعایت این قانون منجر به کاهش حوادث می‌شود.

کردلو با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت خاطرنشان کرد: خالی نبودن منازل و مسدود کردن راه‌های ورود به منازل و همچنین نصب درست قفل‌ها و قفل کردن درب‌های داخلی خانه، از راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت از منازل محسوب می‌شود که باید مورد لحاظ قرار گیرد.

وی، رعایت جوانب احتیاطی ساده را از راهکارهای پیشگیری از سرقت‌ها دانست و تصریح کرد: رعایت این احتیاط‌ها مانع بروز سرقت شده و روز طبیعت را برای شهروندان با خوشی همراه می‌کند.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول