اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد

بیشترین تصادفات خودروها سهم پراید/ پرهیز از سرعت بیش از 90 کیلومتر با پراید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه بیشترین تصادفات خودروها سهم پراید است، خواستار پرهیز از سرعت بیش از 90 کیلومتر با این خودرو در جاده‌ها شد.

بیشترین تصادفات خودروها سهم پراید/ پرهیز از سرعت بیش از 90 کیلومتر با پراید

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار اسکندر مؤمنی ظهر امروز پس از حضور در اتاق مانیتورینگ کنترل محورهای استان سمنان در پلیس راه سمنان- دامغان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آمارهایی که از سوانح رانندگی در ایام نوروز به دست آمده، نشان می‌دهد که خودروی پراید 30 درصد تصادفات نوروزی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، در نوروز امسال، بیشترین تصادفات جاده‌های کشور بین همه انواع خودروهایی که در راه‌های ایران تردد می‌کنند، مربوط به خودروی پراید بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه کرد: بیان این سخنان به معنای این نیست که قصد داشته باشیم دارندگان خودروهای پراید را نگران کنیم، ولی باید دانست که با این خودرو باید بیش از سایر انواع خودروها هنگام رانندگی در جاده‌ها مراقب بود.

مؤمنی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده، کنترل و هدایت‌پذیری خودروی پراید در سرعت بالای 80 کیلومتر در ساعت به شکل قابل توجهی رو به نزول می‌گذارد و از این رو، رانندگان این خودروها باید مراقب سرعتشان باشند.

*بیش از 90 کیلومتر سرعت با پراید نروید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین گفت: با در نظر داشتن همه مختصات فنی و شرایط فیزیکی خودروی پراید، توصیه پلیس به رانندگان این خودروها این است که از رانندگی با سرعت‌های بالا با آن پرهیز کنند.

مؤمنی ادامه داد: پلیس از رانندگان خودروی پراید درخواست می‌کند که مدیریت سرعت هنگام رانندگی را به ویژه در مسافرت‌های تعطیلات نوروز جدی‌تر بگیرند.

وی تصریح کرد: سفارش اکید ما این است که رانندگان خودروهای پراید به هیچ عنوان با این خودرو بیش از 80 یا 90 کیلومتر در ساعت نروند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: اگر به توصیه‌های پلیس که کارشناسی‌شده و بر اساس آمارها و مستندات ارائه می‌شود، توجه شود، خواهیم دید که سوانح مربوط به این خودرو تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

مؤمنی همچنین ادامه داد: امسال در تعطیلات نوروز، طبق آمارهای موجود پس از پراید، به ترتیب خودروهای پیکان و پژو 405 بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول