اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کاشان خبر داد

آغاز فعالیت احداث مجتمع فرهنگی و هنری کاشان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از شروع فعالیت احداث مجتمع فرهنگی و هنری کاشان خبر داد.

آغاز فعالیت احداث مجتمع فرهنگی و هنری کاشان

محمدمهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: پروژه مجتمع بزرگ فرهنگی هنری کاشان که از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری بوده است پس از سال‌ها بلاتکلیفی در نهایت با انعقاد قرار داد پیمانکار جدید از اوایل دی‌ماه شروع به کار کرده و پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی پیشرفت مجموعه را شامل آرماتوربندی و پایه‌ریزی بنا دانست و افزود: تاکنون مبلغ 20 میلیارد ریال به حساب پیمانکار واریز شده است و این پروژه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد در قالب پروژه‌های ملی احداث می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: پیش از این یک شرکت در مناقصه پروژه پیروز شده بود و مبلغ 7 میلیارد تومان جهت بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی هنری کاشان مقرر شده بود تا در بازه زمانی 36 ماهه تکمیل و تحویل شود.

وی با اشاره به فوت مدیرعامل شرکت پیمانکاری و بلاتکلیفی مقطعی پروژه ابراز داشت: در این مقطع وزارتخانه تصمیم به تجدید مناقصه گرفت و از دی‌ماه سال 92 عملیات ساخت و ساز با اعتبار 17 میلیارد تومان آغاز شده است.

صباغی مساحت مجتمع فرهنگی کاشان را 10 هزار متر مربع عنوان و خاطرنشان کرد: این مجموعه در چهار طبقه با زیربنای پنج هزار متر مربع شامل سالن‌های آمفی تئاتر،نمایشگاه های هنری و کتابخانه می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به نامگذاری سال 93 به سال فرهنگ و اقتصاد بیان داشت: انتظار می‌رود با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری و تخصیص بودجه لازم شاهد افتتاح این مرکز در کمترین زمان باشیم.

وی در مورد نامگذاری این مجموعه به نام بابا افضل‌الدین متذکر شد: در کارگروه و کمیته فرهنگی فرمانداری به نامگذاری آن به نام بابا افضل رأی داده‌اند.

فضل‌الدین محمدبن‌حسن مرقی کاشانی معروف به بابا افضل، از حکما و شاعران و دانشمندان برجسته نیمه دوم سده ششم و نیمه نخست سده هفتم هجری قمری است؛ وی در بالندگی و گسترش حکمت، ادبیات و عرفان در تاریخ و فرهنگ اسلامی و ایرانی نقش بسزایی داشته و آثار فراوانی را به جامعه  علم و ادب تقدیم کرده است.

انتهای پیام/63010/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول