اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز طبیعت صورت می‌گیرد

استقرار اکیپ‌های گشت منابع طبیعی در شهرستان‌های استان زنجان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اکیپ‌های گشت اداره‌کل منابع طبیعی در تمام شهرستان‌های استان زنجان در روز طبیعت استقرار پیدا خواهند کرد.

استقرار اکیپ‌های گشت منابع طبیعی در شهرستان‌های استان زنجان

بهمن اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به روز 13 فروردین ماه به عنوان روز طبیعت اشاره کرد و اظهار داشت: نامگذاری روزی با عنوان روز طبیعت کار بسیار پسندیده و شایسته‌ای است.

وی با اشاره به اهمیت طبیعت عنوان کرد: طبیعت و منابع طبیعی جایگاه بسیار بالایی دارند که باید در حفظ و حراست از این موهبت الهی بکوشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت و آسیب به طبیعت برای روز 13 فروردین تمهیداتی در نظر گرفته است.

این مسئول افزود: استقرار گشت‌های مراقبت در همه شهرستان‌های استان زنجان از جمله اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان به شمار می‌رود که تعداد این اکیپ‌های گشت در شهرستان زنجان سه اکیپ خواهد بود.

اسکندری با اشاره به تهیه و توزیع نایلون در روز طبیعت ادامه داد: در این روز مقدار قابل توجهی کیسه زباله برای جمع‌آوری زباله در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: تهیه و توزیع بروشور در معابر پر جمعیت به ویژه مبادی خروجی شهرهای استان زنجان از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان به شمار می‌رود که توصیه‌های لازم برای جلوگیری از وارد آمدن صدمه به طبیعت در این بروشور‌ها داده ذکر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه ما با برافروختن آتش در روز طبیعت مخالف نیستیم، بیان داشت: ما تاکید داریم مردم پیش از ترک مکان از مهار آتش اطمینان کامل حاصل کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم باید در استفاده از فضای سبز در روز طبیعت از تخریب آن خودداری کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان باید پس از استفاده طبیعت، آن را سالم تحویل دهند.

اسکندری تصریح کرد: روز 12 و 13 فروردین‌ماه از طریق صدا و سیما در مورد حفاظت از منابع طبیعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/73010/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول