اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ریگ، بندری ناشناخته و دیدنی برای مسافران نوروزی

بندرریگ یکی از شهرهای استان بوشهر است که با همه کوچکی‌اش دارای قدمتی فراوان بوده، اما متأسفانه در سال‌های پیش به دلیل مسافت دور از جاده اصلی شهری برای مسافران ناشناخته بوده است.

ریگ، بندری ناشناخته و دیدنی برای مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خوشبختانه امسال به یمین افتتاح جاده ساحلی(بوشهر، بندر ریگ و گناوه) و تغییر و تحولات شگرفی که در شهر به چشم دیده می‌شود ریگ شاهد تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی بوده است.

اسکان 2200 مسافر نوروزی در مدارس بندر ریگ

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش بندر ریگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: 2 هزار و 200 میهمان نوروزی به تعداد 280 خانوار از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون در مراکز آموزشی این بخش اسکان یافته‌اند.

رحمت‌الله کرمی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال دوازده مدرسه در بندر ریگ برای اسکان مسافر نوروزی آماده شده است.

کرمی ادامه داد: تدابیر لازم برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی در بندر ریگ بویژه فرهنگیان اندیشیده شده و تمام مدارس امکانات خود را بسیج کرده‌اند.

وی افزود: یک مدرسه مختص اسکان خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران در بندر ریگ در نظر گرفتیم.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش بندر ریگ اذعان داشت: تکریم مسافران نوروزی مستقر در مناطق تجاری، تفریحی و تاریخی بندر ریگ افتخار ارزنده‌ای است که نصیب عوامل اجرایی ستادهای اسکان این منطقه شده است.

بندر ریگ معروف به بندر مسافری

این بندر کوچک آرام و امن در فاصله 155 کیلومتری بوشهر و 17 کیلومتری گناوه قرار دارد و قدمت آن که مشهور به بندر مسافری بوده به قبل از دوره قاجار و صفوی می‌رسد.

طبق مطالعات انجام شده از جاذبه‌های گردشگری بندر ریگ می‌توان به سیستم کاشت انگور چاهی در 5 کیلومتری جنوب شرق بندر ریگ در روستای کوهک که بین 100 تا 150 سال قدمت دارد، اشاره کرد.

جزیره گردشگری میر مهنا که به نیمیه مشهور است در جنوب بندر ریگ جزو مناطق نمونه گردشگری ملی است که 380 هکتار وسعت دارد و در آینده نزدیک با ساخت تفریحات دریایی و زیرساخت‌های گردشگری به قطب توریستی منطقه تبدیل خواهد شد.

پارک ساحلی شهر ریگ برای استراحت و تفریح گردشگران از دیگر اماکنی است که این سال‌ها برای حضور مسافران بهسازی و احیا شده است.

در یک کیلومتری شمال بندر ریگ منطقه‌ای به نام عرش در کنار ساحل وجود دارد که پوشیده از درختان کنار است به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بندر ریگ مطرح است ضمن اینکه از جاذبه تاریخی بندر ریگ می‌توان به حسینیه و برج خان که یکی از آثار بسیار دیدنی استان بوشهر است، اشاره کرد که تاریخ بنای برج خان به سال 1777 هجری قمری مربوط است.

--------------------------------

گزارش از: اسما قاسمیان

--------------------------------

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول