اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد

طاق‌بستان در صدر بازدیدهای گردشگران نوروزی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طاق‌بستان در صدر بازدیدهای گردشگران نوروزی کرمانشاه قرار گرفته است.

طاق‌بستان در صدر بازدیدهای گردشگران نوروزی کرمانشاه

علی فعله‌گری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: از 28 اسفندماه تا پنجم فروردین ماه سال 93 تعداد 41 هزار نفر از طاق‌بستان بازدید کرده‌اند که موجب شده این اثر تاریخی در صدر بازدیدها قرار گیرد.

فعله‌گری با بیان اینکه چهار مجموعه طاق‌بستان، بیستون، سراب نیلوفر و غار قوری‌قلعه آمار بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: آمارهای ارائه شده، بر اساس فروش بلیت در این جاذبه‌های تاریخی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه هزینه بازدید از آثار تاریخی طاق‌بستان و بیستون را دو هزار تومان عنوان کرد و گفت: هزینه بازدید از تکایای معاون‌الملک و بیگلربیگی به‌عنوان دیگر جاذبه‌‌های تاریخی استان هم یک‌هزار و 500 تومان است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه میزان اقامت نفر-شب در استان کرمانشاه را 554 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد در هتل، هتل آپارتمان، کمپ‌های موقت، چادرهای مسافرتی، مهمان‌سراهای ادارات، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشته‌اند.

به گفته فعله‌گری، عمده اقامت در کرمانشاه مربوط به مدارس است و حدود 36 هزار و 159 نفر از 28 اسفند تا پنجم فروردین در مدارس اقامت داشته‌اند.

انتهای پیام/2700/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول