اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خبر داد

فعالیت 5 پایگاه ثابت اورژانس در محورهای مواصلاتی دیر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از فعالیت پنج پایگاه ثابت شهری و جاده‌ای در محورهای مختلف شهرستان دیر خبر داد.

فعالیت 5 پایگاه ثابت اورژانس در محورهای مواصلاتی دیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی صبح امروز در حاشیه بازدید از اورژانس جاده‌ای بردخون اظهار داشت: انجام بازدیدها برای حصول اطمینان از ارائه خدمات مطلوب به گروه‌های هدف در ایام نوروز و تقدیر از زحمات همکاران در پایگاه‌‌های فوریت‌های پزشکی است.

وی با تاکید بر ارائه خدمات به موقع و سریع در پایگاه‌های اورژانس 115 به خصوص در ایام نوروز گفت: افزایش آمادگی مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای برای پذیرش بیماران و مصدومین احتمالی با تامین نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و کشیک بهداشتی درمانی ایجاد شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر اضافه کرد: به منظور کاهش زمان رسیدن به صحنه حادثه در ایام نوروز، تمامی آمبولانس‌ها به جای استقرار در محل پارکینگ پایگاه، در کنار جاده‌ها به صورت آماده‌باش منتظر انجام ماموریت هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه از مجموع پایگاه‌های اورژانس در شهرستان دیر تعداد 4 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری وجود دارد، عنوان کرد: پنج پایگاه اورژانس ثابت شهری و جاده‌ای و با در اختیار داشتن هشت آمبولانس با آمادگی کامل در مناطق دیر، دوراهک، آبدان، بردخون و دروداحمد با 36 نفر تکنسین و امدادگر آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به آسیب‌دیدگان احتمالی هستند.

فخرایی همچنین در ارتباط با اقدامات انجام شده در پایگاه فوریت‌های پزشکی در طول ایام نوروز یادآور شد: ارائه کمک‌های اولیه به آسیب‌دیدگان، انتقال مصدومان ناشی از حوادث و سوانح جاده‌ای به مراکز درمانی و ارائه خدمات در زمینه درمان‌های سرپایی به مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های اورژانس از مهم‌ترین اقدامات انجام شده کادر پایگا‌ه‌های اورژانس در مدت زمان مذکور است.

وی با بیان اینکه متوسط فاصله پایگاه‌های اورژانس 115 در شهرستان دیر 30 کیلومتر است، گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از تمامی پایگاه‌های مصوب اورژانس 115 شهرستان در برنامه 5 ساله چهارم، متوسط فاصله پایگاه‌ها در سطح شهرستان دیر 30 کیلومتر است که نسبت به متوسط کشور فاصله کمتری داریم.

فخرایی به متوسط فاصله پایگاه‌های شهرستان دیر اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان دیر به دلیل داشتن فاصله کم بین پایگاه‌های اورژانس، زمان رسیدن به صحنه حادثه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: وضعیت خوبی در زمینه پوشش اورژانس جاده‌ای در شهرستان دیر برقرار است به گونه‌‌ای که میانگین زمان رسیدن به صحنه حادثه در شهرها بین 4 و شش دهم تا 6 و در جاده‌ها 9 دقیقه است.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول