اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 93

تمام استان‌های کشور به بالگرد عملیاتی مجهز می‌شوند

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پایان سال 93 تمام استان‌های کشور به بالگرد عملیاتی تجهیز می‌‌شوند.

تمام استان‌های کشور به بالگرد عملیاتی مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان‌شرقی سید احمد موسوی در بازدید از چادرهای راهنمایی مسافران نوروزی و پایگاه‌های امدادو نجات جاده‌ای و بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی بازدید با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در ایام نوروز با اجرای دو طرح در خدمت هموطنان و مسافران عزیز بوده و خدمات راهنمایی و امدادی به مراجعان و حادثه‌دیدگان ارائه می‌کند. 

 680 پایگاه امداد جاده‌ای در سراسر کشور در خدمت مسافران نوروزی

وی افزود: در بخش امداد و نجات هلال احمر با استقرار 680 پایگاه امداد جاده‌ای در سرتاسر کشور به مسافران خدمات امدادی ارائه می‌کند که امسال شاهد کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای هستیم.

موسوی با تمجید از هماهنگی به عمل آمده در میان ارگان‌های دخیل در امر امدادرسانی افزود:خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات به مسافران نوروزی از جمله پلیس راه، گردشگری، اورژانس و هلال احمر برقرار است. 

آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ نوع‌دوستی از اهداف هلال احمر در طرح نوروزی است

دبیر کل جمعیت هلال احمر به اجرای چهاردهمین طرح ایمنی سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و تصریح کرد: در بخش جوانان جمعیت هلال احمر با استقرار چادرهای راهنمایی و خیمه‌های نماز و فضاهای دوستدار کودک و نوجوان سعی دارد کودکان و نوجوانان عزیز را با فرهنگ نوع‌دوستی آشنا ساخته و زمینه استفاده از افکار و اندیشه‌های جوانان را در هلال احمر فراهم کند. 

جمعیت هلال احمر تمام توان خود را جهت تحقق شعار سال بکار خواهد بست

موسوی با اشاره به نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: جمعیت هلال احمراز بابت سخت افزاری دارای توانمندی‌های زیادی است و در صلیب سرخ جهانی نیز جایگاه خوبی دارد و برای تزریق مغزافزاری متکی به دانش بومی با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و با بسیج تمام منابع نسبت به نهادینه کردن فرهنگ نخبه پروری در راستای ارتقای جایگاه علمی هلال احمر خواهد کوشید و تمام توان خود را برای تحقق شعار سال بکار خواهد بست. 

آذربایجان یکی از نقاط پر ریسک‌پذیر کشور است

دبیر کل هلال احمر با اشاره به موقعیت جغرافیایی شمال‌غرب کشور و آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: آذربایجان یکی از مناطق ریسک‌پذیر کشور است و در بخش زلزله ریسک بالایی دارد و باید در حوزه کاهش خطر پذیری و توجه به زیرساخت‌ها و مدل شهرسازی و کاهش ریسک پذیری گام‌های اساسی برداشته شود.

موسوی پرداختن به آموزش همگانی را یکی از وظایف مهم هلال احمر و تمام دستگاه‌ها دانست و گفت: آموزش همگانی با کمک خود مردم قابل اجرا خواهد بود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای هلال احمر آذربایجان‌شرقی می‌تواند به عنوان استان معین در بحث توسعه ناوگان هوایی و لجستیک و انبار سایر استان‌های شمال‌غرب کشور خدمات ارائه دهد. 

امداد کوهستان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند هلال احمر است

دبیر کل هلال احمر در جریان بازدید از پایگاه کوهستانی در دست ساخت عون بن علی تبریز اظهار کرد: امداد کوهستان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند هلال احمر است که آموزش‌های مخصوص به خود را می‌خواهد که این ظرفیت در هلال احمر وجود دارد و نیروهایی که در پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان‌ها مشغول هستند دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای امداد کوهستان را طی کرده‌اند.

موسوی با تجلیل از خدمات تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بسیار جای مباهات دارد که تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با داشتن سرمایه ارزشمند نیروی انسانی و منحصر بفرد در سال گذشته به 56 حادثه کوهستان با موفقیت امدادرسانی کرده است که امیدواریم با راه‌اندازی مرکز اختصاصی کوهستان و امداد هوایی برای حفظ سرمایه‌های ارزشمند انسانی گام برداریم. 

تا پایان سال 93 تمام استان‌های کشور به بالگرد عملیاتی تجهیز می‌شوند

دبیر کل جمعیت هلال احمر از پایگاه امداد و نجات کوهستان عون بن علی تبریز به برنامه‌های آتی هلال احمر برای تجهیز امداد هوایی پرداخت و گفت: یکی از نواقص امداد هوایی هلال احمر کمبود بالگردهای عملیاتی است که با خرید 20 فروند بالگرد تاپایان سال 93 همه استان‌های کشور به بالگرد عملیاتی تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام/60002/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول