اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

مرحله دوم یارانه‌ها با مدیریت جهادی در قزوین اجرا می‌شود

استاندار قزوین گفت: با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به نحو مطلوبی در کشور و استان قزوین اجرا کرد.

مرحله دوم یارانه‌ها با مدیریت جهادی در قزوین اجرا می‌شود

مرتضی روزبه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: امسال اجرایی کردن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور ضرورت دارد و باید این قانون را در سال جاری عملیاتی کرد تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.

وی افزود: برای اجرای مطلوب مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید آن را به یک عزم ملی تبدیل کرد تا این مرحله با موفقیت اجرا شود که مطمئنا عملیاتی کردن این مرحله گام بسزایی در رفع مشکلات کشور است.

استاندار قزوین با بیان اینکه ارتقای بهداشت و درمان، امنیت غذایی و پوشش بیمه‌ای مردم از مهمترین مشکلات کشور است، ابراز داشت:  با حذف یارانه‌های حامل‌های انرژی می‌توان در این سه حوزه سرمایه‌گذاری کرده و بیشتر مشکلات مردم را برطرف کرد.

روزبه اظهار داشت: رویکردی که در اجرایی کردن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شده توجه ویژه به این سه حوزه است که با عملیاتی کردن این مرحله می‌توان تحول بسزایی را در این سه حوزه در کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «وقتی یک فرد در جامعه ما مریض می‌شود فقط باید درد ناشی از بیماری را داشته باشد و درد و دغدغه‌های کمبود دارو و گرانی را نداشته باشد»، بیان کرد: متاسفانه تأمین هزینه‌های درمان برای بیماران سنگین است که با منابع حاصل از اجرایی کردن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه می‌توان درصد قابل توجهی از این هزینه‌ها را تأمین کرد.

دوری از اقتصاد نفتی برطرف کننده مشکلات کشور

این مسئول با اشاره به اینکه کشور ما در همه عرصه‌های مختلف وابستگی شدید به اقتصاد نفتی دارد، ابراز داشت:‌ این مهم وضعیت خوبی نیست و باید لحظه به لحظه از این اقتصاد فاصله بگیریم که باید برای تحقق آن ظرفیت‌های مختلف کشور را شناسایی و از آنها بهره‌برداری مناسبی کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، اظهار داشت: به همین دلیل باید توجه ویژه به بخش‌های غیر نفتی مانند صنعت، معدن و کشاورزی کرد تا با توسعه و رشد این بخش‌ها بتوانیم به موفقیت‌های خوبی در رونق اقتصادی برسیم.

روزبه اظهار داشت:‌ طبق قانون باید منابع درآمدی حاصله از اجرایی کردن مرحله نخست هدفمند کردن یارانه‌ها به توسعه زیرساخت‌های صنعت، معدن و کشاورزی هزینه می‌شد که متاسفانه در اجرایی کردن این قانون با مشکلات جدی مانند تحریم اقتصادی روبرو شدیم و به همین دلیل این زیرساخت‌ها به نحو مطلوبی در این مرحله محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین با یک میلیون و 200 هزار جمعیت سالانه یارانه نقدی زیادی دریافت می‌کند که اگر در شرایط بدبینانه 50 درصد از اولویت بندی پرداخت یارانه نقدی به حساب مردم صرف هزینه‌های تولیدی می‌شد امروز هیچ واحد تولیدی با مشکل سرمایه در گردش روبرو نبود

استاندار قزوین با اشاره به اینکه بنزین و گازوئیل به خارج از کشور قاچاق می‌شود، ابراز داشت: استان‌های مرزی که فاصله کمتری با مرز دارند قاچاق سوخت بیشتر صورت می‌گیرد ولی متاسفانه این مهم در استان قزوین نیز که فاصله زیادی با مرز کشور دارد، انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تحقق این مهم به دلیل وجود سود سرشار قاچاق سوخت است که افراد خارج از کشور از آن برخوردار می‌شوند که اجرایی کردن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌تواند جلوی این اقدام سودجویان و قاچاقچیان سوخت را بگیرد.

انتهای پیام/77009/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول