اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

9 درصد کاهش تلفات با وجود افزایش سفرهای نوروزی

جانشین رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: با وجود افزایش سه تا چهار درصدی سفرهای نوروزی، کاهش 9 درصدی تلفات نسبت به سال گذشته را شاهد بوده‌ایم.

9 درصد کاهش تلفات با وجود افزایش سفرهای نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار موسی امیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان فارس اظهار داشت: تردد و ترافیک در مرحله نخست سفرهای نوروزی بیشتر در استان‌های جنوبی کشور تمرکز داشته و در مرحله دوم سفرها افزایش سفرها بیشتر در استان‌های شمالی است.

وی افزود: در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه جاری شاهد بار ترافیکی بیشتری بودیم که سبب تجمیع بار برگشت سفرهای مرحله نخست و رفت مرحله دوم بود.

امیری ادامه داد: روزهای 28 اسفند و پنجم و هشتم فروردین از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس، بیشترین تصادف را داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در بررسی علت کاهش تلفات، کنترل سرعت را از عوامل مهم می‌دانیم که امسال میانگین سرعت در کشور 79 کیلومتر در ساعت بود که نسبت به سال گذشته شش کیلومتر کاهش میانگین سرعت را شاهد بودیم.

امیری خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از دوربین‌های کنترل سرعت جاده‌ای، حضور پر‌رنگ پلیس و سایر دستگاه‌ها و برجسته‌سازی تابلوها و علائم به همراه ترمیم نقاط حادثه‌خیز در کاهش تصادف‌ها موثر بوده است.

وی بیان کرد: امسال در سفرهای نوروزی سه استان اصفهان، فارس و خراسان رضوی بیشترین تصادف جرحی و منجر به فوت را داشته‌اند.

به گفته امیری، 41 درصد موارد تصادف مربوط به واژگونی خودرو است که علت واژگونی به خواب‌آلودگی و خستگی در راه‌های طولانی و یکنواخت باز می‌گردد.

وی ابراز داشت: سه محور رشت به لاهیجان، اصفهان به شیراز و محور شاهرود به سبزوار در شمار محورهای طولانی و یکنواخت کشور هستند.

جانشین رییس پلیس راهور نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در روز سیزدهم فروردین نیز نیروهای ما آماده‌باش خواهند بود که البته امسال سیزدهم، روز آخر تعطیلات نیست و بار برگشت سفرها شیب ملایم‌تری خواهد داشت.

وی همچنین افزود: بنابر قانون به ما اجازه داده شده که هر سه سال یک بار پیشنهاد افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی را با توجه به نرخ تورم به دولت ارائه دهیم که ما پیشنهاد خود را تسلیم کرده و خواستار افزایش جرائم هستیم، چرا که جرائم فعلی بازدارندگی خود را از دست داده است.

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ در سال جدید، انجام کار فرهنگی و تغییر رفتار ترافیکی با نگاه فرهنگی در دستور کار ما قرار دارد، چنان که در زمینه کمربند ایمنی با فرهنگسازی اقدامات خوبی به ثمر نشست.

انتهای پیام/2448/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول