اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حکایت استقبال مسافران از سواحل بردخون و نبود زیرساخت‌های گردشگری

در ایام ابتدایی سال جدید فرصتی دست داد تا سری به ساحل دریا در بردخون (خورخان) بزنیم و هنگام حضور با صحنه‌های شور و شوق عجیبی روبرو شویم.

حکایت استقبال مسافران از سواحل بردخون و نبود زیرساخت‌های گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ساحل دریا مملو از مسافران و مردمی بود که برای گذران سال نو و استفاده از این نعمت خدادادی رنج سفر را بر خود هموار کرده بودند و خود را به کنار ساحل زیبای خلیج فارس رسانده بودند اما نکته تأسف بار اینکه زیرساخت‌های گردشگری و حضور مسافر به هیچ صورت آماده  نشده بود که تعدادی از مسافران و مردم حاضر در آن محل پیرامون ساحل دریا در بردخون اظهار نظر کردند.

مسافری که از اقلید فارس در ساحل و کنار دریا حضور داشت، گفت: چندبار به این مکان آمده‌ایم اما توجه چندانی به ساحل بردخون نشده و اگر محلی برای استراحت مسافران و مردمی که به ساحل دریا می‌آیند فراهم می‌شد شاهد حضور جمعیت بیشتری بودیم.

علی فارسی افزود: جاده دسترسی به دریا از بردخون وضعیت مناسبی ندارد و خراب و غیراستاندارد است و ماشین‌ها هنگام حرکت از روی آن دچار خسارت می‌شوند که اگر تعمیراتی بر روی آن صورت بگیرد باعث رضایت رانندگان و مسافران این مسیر می‌شود.

یکی از بومیان بردخون نیز اظهار کرد: من از کردوان به کنار دریا آمده‌ام و با توجه به توصیه پزشک معمولاً هفته‌ای چندبار به این مکان مراجعه می‌کنم که برای درمان بیماری‌ام سودمند است اما مشکلاتی در اینجا هست که اگر مسئولان و دست اندرکاران توجه داشته باشند ساحل بردخون به یکی از مکان‌های جذب گردشگر تبدیل می‌شود.

احمد سلیمانی بیان کرد:  جاده وضع درستی ندارد و هیچ تابلویی که نام و مسافت خورخان و دریا را نشان دهد در مسیر جاده ساحلی قرار ندارد که این کمبود موجب عبور بسیاری از مسافران غیربومی از این منطقه می‌شود و آنان با وجود علاقمندی نمی‌توانند از این فرصت خوب بهره  ببرند که از فرماندار و مسئولان شهرستان می‌خواهیم رسیدگی کنند.

فرد دیگری که متوجه حضور و گفت‌وگوی ما با مردم حاضر در ساحل شده بود به سمت ما آمد و سر صحبت را باز کرد و گفت: اگر کنار ساحل به خوبی مدیریت می‌شد و زیرسازی و محوطه‌سازی شده بود مسافران و مردم می‌توانستند در کمال آرامش استراحت کنند و از دریا و ساحل زیبای آن بهره ببرند ولی حاشیه ساحل پر از سنگ‌های بزرگ و زباله است و بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند به سرعت محل را ترک کنند.

حسین شادیور مطرح کرد: وجود وسایل بازی و سرگرمی بچه‌ها، فضای سبز،آب شرب و مصرفی، برق و سوخت، روشنایی ساحل بسیار ضروری است و پیش‌بینی محلی برای شنا نیز می‌تواند موجب حضور مسافران در کنار دریا شود.

وی همچنین از عدم وجود دکه یا مغازه‌ای در کنار دریا انتقاد کرد و گفت: بچه‌ها نیاز به آب شرب داشتند ولی مجبور شدیم کیلومترها راه را طی کرده تا در بردخون وسایل مورد نیاز را خریداری کنیم که این وضعیت موجب دلسردی مسافران می‌شود.

سکینه مهدوی از لرستان نیز گفت: دوست داشتیم مسافرتی کوتاه برروی آب داشته باشیم اما هرچه به دنبال قایق گشتیم پیدا نکردیم که حتی حاضر شدیم با قایق‌های صیادی نیز به دریا برویم اما هیچ کس حاضر به همکاری نشد.

-----------------------------

گزارش: نامجو زحمتکش

-----------------------------

انتهای پیام/66006/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول