اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه خبر داد

نیاز اعتبار 570 میلیاردی چهار خطه‌ کردن محور هراز در محدوده مازندران

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور از نیاز اعتبار 570 میلیارد تومانی چهار خطه کردن محور هراز در محدوده مازندران خبر داد.

نیاز اعتبار 570 میلیاردی چهار خطه‌ کردن محور هراز در محدوده مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، خیرالله خادمی پیش از ظهر امروز در بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های محور مواصلاتی هراز بیان داشت: محور مواصلاتی هراز یکی از جاده‌های مهم و شریانی کشور محسوب می‌شود که در ایام تعطیل و دیگر روزهای سال در آن شاهد حجم زیاد تردد هستیم.

وی اظهار داشت: این جاده از سال 1342 فعالیت خود را آغاز کرده و 14 تونل در آن واقع شده است که با 154 کیلومتر مربع محدوده مازندران را از منطقه امامزاده هاشم تا ورودی شهرستان آمل به هم متصل می‌کند.

خادمی با اشاره به اینکه این محور نزدیک‌ترین مسیر مواصلاتی از پایتخت به شمال کشور و مازندران است، اذعان داشت: شش محور مواصلاتی اتصال پایتخت به شمال در حال احداث است که جاده‌های هراز، فیروزکوه و چالوس در مازندران واقع شده‌اند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد: حدود 50 کیلومتر از هراز در استان تهران واقع شده که در این استان کل مسیر چهارخطه است و به آزادراه تبدیل شد.

وی ادامه داد: حدود 104 کیلومتر آن نیز در مازندران جای دارد که حدود 25 کیلومتر آن چهار خطه شده و 80 کیلومتر دیگر در دست اقدام است البته 61 کیلومتر این مسیر در مازندران به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپرده شده و 20 کیلومتر دیگر را هم چهار پیمانکار برعهده دارند.

وی با اشاره به نیاز اعتبار 570 میلیارد تومانی چهارخطه کردن محور هراز در مازندران گفت: در محدوده تهران نیز به 400 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که در مجموع این محور برای پایان چهار خطه‌‍کردن به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خادمی، میزان پیشرفت چهارخطه کردن هراز در محدوده مازندران را حدود 25 درصد اعلام کرد.

این مسئول با اعلام اینکه جاده فیروزکوه نیز با 180 کیلومتر از دیگر محورهای مازندران است بیان داشت: مسیر موجود محور فیروزکوه در استان تهران به طور کامل چهارخطه شده و میزان 40 کیلومتر از این مسیر در مازندران نیز نیاز به تعریض و چهارخطه شدن دارد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور با بیان اینکه برای تکمیل چهارخطه کردن محور فیروزکوه در مازندران به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم گفت: در محور هراز نیز در زمان غیرپیک حدود 20 هزار تردد گزارش شده و در زمان پیک این میزان به 45 هزار تردد می‌رسد که در حدود 30 درصد از ایام سال در این محور ترافیک پیک بالای 40 هراز تردد را داریم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در این محور خطی سرعت طرح 50 کیلومتر در ساعت را با شیب 9 درصد داریم که این میزان در چهارخطه کردن به سرعت حدود 80 کیلومتر در ساعت با شیب شش درصد در نظر گرفته شد.

خادمی در پایان یادآور شد: با تامین مالی و اعتباری پیش‌بینی می‌شود چهار خطه‌کردن محور هراز اوایل سال 94 تکمیل شده و به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/86012/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول