اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد خدمات سفر کرمان خبر داد

استقبال بی‌نظیر گردشگران نوروزی از روستای صخره‌ای میمند

دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمان گفت: بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از روستای صخره‌ای میمند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

استقبال بی‌نظیر گردشگران نوروزی از روستای صخره‌ای میمند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی مهاجری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از روستای صخره‌ای میمند در شهرستان شهربابک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمان عنوان کرد: در فصل بهار میمند زیباترین چهره را به خود می‌گیرد، به طوری که علاوه بر مردم شهرستان‌ها و استان‌های مختلف، گردشگران خارجی را نیز به سوی خود می‌کشاند.

مهاجری با اشاره به اینکه مسجد، حسینیه، حمام و مدرسه از جاذبه‌های این روستا محسوب می‌شود، بیان داشت: مهمانسرا و سفره‌خانه سنتی این روستا نیز به شیوه کاملاً سنتی و برگرفته از طبیعت و معماری تاریخی روستا ساخته شده و می‌تواند میزبان تورهای داخلی و خارجی باشد.

وی از افزایش 100 درصدی بازدید از موزه سنگ خبر داد و افزود: این موزه در محل گنبد جبلیه قرار دارد و دارای 50 کتیبه سنگی اعم از سنگ احداث بنا، یادبود و قبر است.

مهاجری خاطر نشان کرد: سنگ مقبره خواجه اتابک، سردر حمام گنجعلی‌خان، مسجد آبدر شهرستان رابر و ... از جمله این کتیبه‌ها هستند که در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمان با بیان اینکه همچنین از 28 اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از 80 هزار گردشگر از ارگ تاریخی بم بازدید کردند، گفت: ارگ بم مقصد تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی است که آمار بالای بازدید از این بنای تاریخی دلیلی بر این ادعا است.

مهاجری عنوان کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان بم برنامه‌های متنوعی برای مسافران این شهرستان تدارک دیده است که امیدواریم زمینه نشاط و شادابی آنها فراهم شود.

وی بیان کرد: شهرستان بم علاوه بر ارگ تاریخی، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می‌تواند مسافران را به سوی خود جذب کند.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول