اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه متبرکه مازندران خبر داد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه متبرکه مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز عاشورایی برپا کردن عزاداری حضرت زهرا (س) از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود، گفت: با توجه به این موضوع در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) ،طرح سوگواره یاس نبوی در 222 بقعه و امامزاده مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: طرح سوگواره یاس نبوی در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین و تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرایی می‌شود.

علیزاده عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند "فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کنیم"، تمام سعی و توان ما این است که در این راه از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده تا فرهنگ‌سازی خوبی برای این امر مهم انجام شود.

وی، اهداف این سوگواره را ترویج فضائل و سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س)، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌مندی از روز شهادت آن حضرت در جهت تقویت باورهای دینی، معرفی شخصیت و سیره عملی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی حقیقی و عملی جامعه اسلامی به‌ویژه بانوان دانست.

مدیرکل اوقاف مازندران فراهم کردن بصیرت و افزایش تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه، تقویت حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه، گسترش اعتماد مردم به امر وقف و سازمان اوقاف را دیگر اهداف این سوگواره دانست.

علیزاده ابراز داشت: برگزاری مراسم عزاداری با عنوان سوگواره یاس نبوی با حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه با برنامه‌های متنوعی همچون دعوت از قاریان برجسته ملی برای قرائت قرآن، دعوت از خطبا و سخنرانان مطرح کشوری، دعوت از مداحان مشهور کشوری و استانی، قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س)، شعرخوانی شاعران آئینی، مداحی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، اقامه نماز جماعت و برگزاری مسابقه سراسری خطبه فدک همراه است.

وی اذعان داشت: حضرت زهرا (س) با تمام وجود از دین دفاع کرد و ما باید با تمام وجود در برگزاری سوگواره یاس نبوی تلاش و همت کنیم.

علیزاده با اشاره به ارزش و جایگاه موقوفات برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی تفکر فاطمی، افزود: برای ترویج تفکر فاطمی در جامعه نیاز به وقف جدید در این زمینه داریم و شاید وقف مستقل برای هر فرد امکان پذیر نباشد ولی وقف مشارکتی می‌تواند در این زمینه حلال مشکلات باشد و بی‌شک وقف مشارکتی برای ترویج تفکر حضرت زهرا (س) در جامعه می تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/86031/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول