اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی از روستای گردشگری تمین

روستای گردشگری تمین در شهرستان میرجاوه، توجه بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی را به خود جلب کرده است.

استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی از روستای گردشگری تمین

به گزارش خبرگزاری فارس از میرجاوه، شهرستان میرجاوه در جنوب شرق مرکز سیستان و بلوچستان قرار دارد و دارای 60 اثر تاریخی و طبیعی است که 12 اثر ثبت فهرست آثار ملی شده است، در این شهرستان زیبا و بکر منطقه هدف گردشگری تمین قرار دارد که در بخش لادیز واقع شده است.

بخشدار میرجاوه گفت: بخش لادیز دارای سه دهستان نمونه گردشگری است شامل جون آباد، لادیز و تمین است که روستای بکر وزیبای تمین با قرار گرفتن در دامنه شمالی کوه تفتان دارای جاذبه‌های طبیعی مانند چشمه حضرت موسی، مناظر زیبا و باغات وانواع میوه‌ها، چشمه‌ها و رودخانه‌ها و نیز دارای آثار تاریخی مثل آسیاب آبی، معماری صخره‌ای و قبرستان هفتاد ملا بوده که همه ساله به ویژه ایام تعطیلات نوروز پذیرای بسیاری از گردشگران است.

احسان‌الله ریگی از گردشگران خواست برای پاکیزگی طبیعت روستا و محیط زیست زباله‎های خود را داخل روستا نریزند.

وی اذعان داشت: برای پذیرایی از گردشگران در مسیر جاده‌های دیدنی، سرویس بهداشتی و پارکینگ و پله کان برای سهولت در رفت و آمد گردشگران فراهم شده است.

بخشدار لادیز اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار مسافر نوروزی از جاذبه‎های دینی بخش لادیز دیدن کردند که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

معماری صخره‌ای خانه‌هایی که در کوه ساخته شده مربوط به دوران اسلامی بوده است؛ این معماری در روستای تمین واقع شده است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/75004/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول