اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

توزیع 10 هزار خطبه فدکیه در بین مردم استان زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از توزیع 10 هزار خطبه فدکیه در میان مردم این استان خبر داد.

توزیع 10 هزار خطبه فدکیه در بین مردم استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: توزیع و تبیین خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که به مناسبت ایام سوگواری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و به تبع آن ادارات کل تابعه در ایام سوگواری حضرت زهرا (س) اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  این خطبه به همراه شرح آن طی برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) در امامزادگان و بقاع متبرکه توزیع خواهد شد، اضافه کرد: همچنین در این مراسم بخش‌های از خطبه نیز در مراسم مذکور قرائت خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه کتابچه خطبه فدکیه شامل متن و خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) است، اضافه کرد: همچنین در این کتابچه زندگی نامه آن بزرگوار و موقوفات حضرت زهرا (س) نیز بیان شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از اهداف توزیع خطبه مذکور ترویج سیره فاطمی و جلب نگاه مردم به زندگی حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال بیش از 10 هزار خطبه فدکیه در استان زنجان توزیع خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه امسال نیز طبق سنوات قبل خطبه مذکور در راستای برگزاری مسابقه سراسری بین زائران و گردشگران مذهبی و همچنین مردم استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: در پایان این کتابچه 40 سوال از محتوای کتاب وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مسابقه به آنها پاسخ دهند.

وی بیان کرد: به برندگان مسابقه این خطبه جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه سفر به حج عمره، کمک هزینه سفر به کربلای معلی، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، قلم هوشمند قرآنی و ... اهدا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در پایان با اشاره به سایر برنامه‌های اجرایی این اداره کل در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اشاره داشت و گفت: قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا (س)، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری مراسم عزاداری و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل در طول سال است.

انتهای پیام/73005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول