اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/برای نخستین بار در ایران

نوسازی کشتی بدون حوض خشک در انزلی آغاز شد

مدیرعامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای نخستین‌بار در ایران نوسازی کشتی بدون حوض خشک در انزلی آغاز شد.

نوسازی کشتی بدون حوض خشک در انزلی آغاز شد

امیر دریادار محسن بهزادفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی اظهار کرد: برای نخستین‌بار در شمال و جنوب ایران کشتی با تناژ بالا بدون استفاده از حوض خشک توسط بالشتک‌های هوا از آب خارج شده است.

وی افزود: کشتی وفا 2 نخستین شناور در حال بازسازی در شرکت کشتی‌سازی هفتم آذر است.

مدیر عامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای راه‌اندازی این کشتی تلاش‌های زیادی شده است، گفت: تلاش تمام کارکنان شرکت و مقام‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه همراهی خوب مردم انزلی در راه‌اندازی شرکت مذکور تاثیرگذار بوده است.

وی درباره از آب بیرون کشیدن کشتی وفا 2 در شب عید امسال یادآور شد: این کشتی در وضعیت اضطراری قرار داشت و در خطر بود و باید تعمیرات زیرآبی روی آن انجام می‌شد.

بهزادفر برآورد برای فعالیت کشتی‌سازی مذکور را ایجاد اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و افزود: در این کشتی‌سازی با مشاغل جانبی و پیمانکاران برای 500 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

وی متذکر شد: کشتی وفا 2 از کلاس راشا است و 44 سال سن، 90 متر طول، 13 متر عرض و یک‌هزار و 600 تن وزن دارد.

مدیرعامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این کشتی 2 هزار و 800 تن ظرفیت بارگیری دارد و مالکیت آن با ایران است.

به گفته وی، نیروی دریایی ارتش ایران بیش از 80 سال در جنوب ایران به طور عملیاتی بسیاری از فعالیت‌ها را انجام می‌دهد.

بهزادفر متذکر شد: انواع زیردریایی و ناوشکن را می‌سازیم و در شمال ایران برای نخستین‌بار است که بازسازی و نوسازی کشتی‌ها را با تکنولوژی داخلی آغاز کردیم و از این بابت مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: در 900 کیلومتر مرز آبی سواحل دریای خزر به استثنای سایت کشتی‌سازی امیرآباد امکانات ویژه‌ای برای پشتیبانی از دریانوردی ایمن نداشتیم.

مدیرعامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعداد بسیاری از کشتی‌های ایرانی در دریای خزر که توسط مالکان بخش خصوصی، دولتی و نیمه دولتی راهبری می‌شوند، خاطرنشان کرد: شرکت کشتی‌سازی هفتم آذر طبق فرمان امیر فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده و تاکنون 75 درصد از زیرساخت‌های این شرکت آماده شده است.

انتهای پیام/84001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول