اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد قزوین:

راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشوراست

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین گفت: فرهنگ راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشورا است، به همین دلیل انسان با یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و زیارتگاه‌های شهدا متحول می‌شود.

راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشوراست

حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مناطق عملیاتی مکان‌هایی مقدس و متبرک به خون شهدا هستند که خلوص نیت رزمندگان و شهدا در این مناطق موج می‌زند.

وی در خصوص تأثیر راهیان نور گفت: راهیان نور یک برگ نورانی از تاریخ شکوهمند اسلام است که هشت سال جنگ و دفاع مقدس موجب عزتمندی نظام شده و باید بر حفظ و پاسداری از ارزش‌های پاک اسلامی و انتقال مجموعه ارزش‌های متعالی آن دوران به نسل جوان تلاش کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد اظهار کرد: در شرایطی که در مقابل حملات سنگین جنگ نرم از سوی استکبار هستیم می‌توانیم با معرفی الگوهای برتر که همان شهدا هستند موجب تحول در بین جوانان باشیم.

وی، عزت ملت ایران را در رهبری‌های روشنفکرانه مقام معظم رهبری دانست و افزود: امروز مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی در برابر هجمه‌های دشمن، نباید جوانان را تنها بگذارند و بی‌تفاوت باشند.

بیگدلی ادامه داد: فرهنگ راهیان نور برآمده از فرهنگ عاشورا است، به همین دلیل انسان با یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و زیارتگاه‌های شهدا متحول می‌شود و این مهم نمونه‌ای از ویژگی تحولی و تربیتی راهیان نور است.

این مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه متولیان و دست‌اندرکاران راهیان نور مسیر شهدا را تبیین می‌کنند، اظهار داشت: این مهم بزرگترین نقطه قوت این حرکت است، باید زائران را به افکار، اندیشه‌ها و اهداف شهدا نزدیک کرد اما آنچه دغدغه دلسوزان فرهنگ دفاع مقدس است این است که نباید حقایق دفاع مقدس را به فراموشی سپرد و یا با تحریف آن از حقیقت دور شد این وظیفه همگان است که همچون فرهنگ عاشورا از آن مراقبت کنیم.

بیگدلی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت موضوع فرهنگی گفت: یکی از کارهای اساسی ما نیز اجرای برنامه‌هایی در راستای تقویت و ارتقای سطح فرهنگ است و تلاش همه عناصر و بخش‌های مدیریتی ما این است که تا آنجایی که می‌توانیم این شعار را محقق کنیم و در بحث موضوع اقتصاد مقاومتی هم در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/2667/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول