اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

باید با عزم ملی بحران اقتصادی را پشت سر بگذاریم

امام جمعه خارگ گفت: دشمن از راه اقتصاد قصد دارد به ما ضربه بزند و باید خود را آماده کنیم که با عزم ملی و جدیت این بحران را پشت سر بگذاریم و این اقتصادی مقاومتی خواهد بود.

باید با عزم ملی بحران اقتصادی را پشت سر بگذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته خارگ با اشاره به اینکه عمل صالح یکی از مصادیق تقواست، اظهار کرد: یکی از اعمال صالح اصلاح ذات‌البین است و خداوند در سوره نسا آیه 104 می‌فرماید که نجوا و در گوشی صحبت کردن ممنوع است، الا اینکه بخواهید صدقه بدهید، امر به معروف کنید و یا بخواهید بین مردم را اصلاح کنید.

وی افزود: خداوند در جایی از قرآن می‌فرمایند در گوشی صحبت کردن از اعمال شیطان محسوب می‌شود اما به لحاظ اینکه اصلاح ذات‌البین بسیار با اهمیت است، این امر اشکالی نخواهد داشت.

امام جمعه خارگ با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: حتی برای اینکه روابط حفظ شود، امام صادق فرمودند از پدر بزرگوارم شنیدم اگر کسی حقش ضایع شد، برود و برای اینکه رابطه به هم نخورد به ظالم بگوید، من مقصر بوده‌ام و برای احقاق حق هم خداوند قطعاً عادل است و حق مظلوم را از ظالم خواهد گرفت، اما برای اینکه ارتباط و اتحاد بین مسلمین استوار و پابرجا باشد، این مسله ذکر شده است.

وی در بیان خطبه دوم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری آینده و راه را به ما نشان داده‌اند و دشمن از راه اقتصاد قصد دارد به ما ضربه بزند و باید خود را آماده کنیم که با عزم ملی و جدیت این بحران را پشت سر بگذاریم و این اقتصادی مقاومتی خواهد بود نه ریاضتی و باید چشممان به دست خودمان باشد نه خارج از کشور، تا بتوانیم از ضربه زدن دشمن جلوگیری کنیم.

خطیب نماز جمعه خارگ اشاره کرد: رهبری معظم انقلاب اشاره داشتند که فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است و این مسئله حکم می‌کند مسئولان جهادی عمل کنند و اگر در این زمینه‌ها اینگونه عمل کنیم قطعاً موفق خواهیم بود، دشمن قصد دارد فرهنگ غرب را به ما تحمیل کند و ما باید وارد عمل شویم و کارهای زمین مانده را انجام دهیم.

وی با تاکید بر جهادی انجام شدن کارها عنوان کرد: کارهای جهادی بی‌منت و شبانه‌روز انجام می‌شود و ما هم باید دغدغه خود را شب و روز این دو مسئله بدانیم و متوجه باشیم که اگر کسی از ما تجلیل نکرد، ناراحت و دلزده نشویم و باید برای رضای خدا کارها را انجام دهیم و با اطاعت از ولی امر کارها را پیش ببریم.

امام جمعه خارگ افزود: رهبر انقلاب بارها اشاره کرده‌اند که اقتصاد و فرهنگ نیز باید مانند هشت سال دفاع مقدس، مردم به دست گیرند و مسئولان باید زمینه دستگیری آن توسط مردم را فراهم کنند و اگر این امر محقق شود، قطعا مانند دوران دفاع مقدس پیروز خواهیم بود.

کمالی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مناطق جنگی جنوب محل شکست حصر آبادان خاطرنشان کرد: ایشان در این خصوص مسائلی را مطرح کردند که به بحث فرهنگ و دغدغه‌هایی که در این زمینه داشتند، مربوط است و نگران این بودند که مبادا یاد کسانی که رشادت کردند از یادها برود.

وی اذعان کرد: کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است که راهیان نور یکی از آنهاست و همه ما و به ویژه مسئولان باید تلاش کنند این حرکت فرهنگی به بهترین نحو صورت گیرد و این خواسته مقام معظم رهبری است و ما نیز در خارگ سالیانی است که این حرکت را انجام می‌دهیم و امیدوارم بهتر از گذشته انجام شود و توسعه یابد.

امام جمعه خارگ با اشاره به روز جمهوری اسلامی تصریح کرد: در این روز، نخستین روز حکومت الله شروع شده است و فرمودند در این روز رسماً حکومت مستضعفین بر مستکبرین آغاز شد و خیلی‌های دیگر مثل گروه‌های دموکرات مثل مصر امروز می‌خواستند مسیر حکومت اسلامی نباشد، اما مردم به پیروی از امام آن را برگزیدند و ما نیز باید از این حکومت محافظت کنیم.

وی با اشاره به روز طبیعت عنوان کرد: باید مراقب باشیم که در راه گسترش طبیعت گام برداریم، نه در راه تخریب آن و همچنین با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه باید مراقب باشیم حرمت این ایام را نیز حفظ کنیم.

خطیب نماز جمعه خارگ بیان کرد: این بانوی بزرگ محور تمام سختی‌ها پس از رحلت پیامبر بودند و روایتی قدسی داریم که خداوند به پیامبر می‌فرماید «اگر تو نبودی جهان را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را خلق نمی‌کردم» و بدین واسطه اگر فاطمه نبود، جهان خلق نمی‌شد و هر آنچه هست به واسطه این بانوی بزرگ است.

انتهای پیام/66006/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول