اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

خطبه فدکیه سند زنده اوضاع زمان حضرت زهرا (س) است

امام جمعه شهر آبیک خطبه فدکیه را سند زنده اوضاع سیاسی و اجتماعی زمان حضرت زهرا (س) بیان کرد.

خطبه فدکیه سند زنده اوضاع زمان حضرت زهرا (س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی عصر امروز در جمع مردم شهر آبیک به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: سخنرانی حضرت زهرا (س) در مسجد پیامبر (ص) چنان حضار را در بهت و حیرت فرو برد که انگشت حیرت به دندان گزیدند و اظهار پشیمانی و ندامت کردند ولی هیچ اقدامی نکردند.

وی افزود: انسان باید با برقراری ارتباط بیشتر و بهتر کتاب الهی قرآن کریم و تأسی از سیره و پیروی از فرمایشات امامان بزرگوار (ع)، سعادت خوبی را برای دنیا و آخرت خود رقم بزند.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: در بخشی از خطبه فدکیه آمده است که حضرت زهرا (س) فرمود «ای مردم پس از آن همه حوادث دردناک، گرفتاری، ذلت و نکبت و پستی که شما را فرا گرفته بود و حتی دختران خود را زنده به گور می‌کردید و وحشی‌هایی بودید که به صورت آدم جنایت می‌کردید، خداوند به برکت اسلام و رسول خدا (ص) شما را از آن همه بدبختی و غل و زنجیر نجات بخشید».

موسوی خاطرنشان کرد: پیامبر خدا (ص) به خاطر خدا رنج‌های بسیاری را تحمل کرد و در راه شناخت خدا به مردم سختکوش و پرتلاش و خیرخواه بود و به ملامت، هیچ ملامتگری ترتیب اثر نشان نمی‌داد.

وی بیان کرد: شما مردم در سایه شمشیرها و مجاهدت‌های پیامبر اکرم (ص) زندگی مرفهی داشتید و در امنیت و آرامش و عیش و نوش کامل به سر می‌بردید، ولی منافقانه منتظر فرصت بودید تا بلایی بر سر پیامبر (ص) نازل شود و از دست برود.

موسوی بر مطالعه و تأمل بر خطبه فدکیه از سوی مردم تاکید کرد.

امام جمعه شهر آبیک با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) به 9 نام معروف بود، در خصوص دلیل نام مبارک محدثه بر این بانوی بزرگوار توضیح داد: امام صادق (ع) در خصوص دلیل نامگذاری این نام فرموده است که از آسمان بر حضرت زهرا (س) فرشتگان نازل شده و ندا می‌دادند که ای فاطمه خدا تو را برگزید و بر همه زنان عالم مطهر ساخت پس قیام کن، رکوع کن و سجده کن و نماز بخوان.

موسوی اذعان داشت: هم فرشتگان با حضرت فاطمه (س) سخن می‌گفتند و هم حضرت زهرا (س) با فرشتگان سخن می‌گفتند که روزی حضرت سئوال کرد که آیا مریم دختر عمران سیده نساء نیست که فرشتگان گفتند آری ولی مریم سرور زنان عالم خودش بود، ولی خدای متعال تو را سرور زنان عالم خود و دنیا از نخستین تا آخرین و از گذشتگان تا آیندگان قرار داده است.

وی افزود: خوشبختانه حتی یک مورد بی‌حرمتی در ایام فاطمیه صورت نگرفته است که جای قدردانی دارد و بیانگر احترام مردم به جایگاه و شأن حضرت زهرا (س) است.

انتهای پیام/77006/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول