اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت نکا:

اقتصاد مقاومتی خنثی‌کننده تحریم‌های اقتصادی است

امام جمعه موقت نکا گفت: اقتصاد مقاومتی خنثی‌کننده تحریم‌های اقتصادی و به بن‌بست رسیدن دشمنان در این زمینه است.

اقتصاد مقاومتی خنثی‌کننده تحریم‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لایینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه نکا اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از مسائل مهمی است که همه باید در تحقق آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: سخنان رهبری در عید نوروز گره گشای مشکلات فرهنگی و اقتصادی است و اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی محقق نشود با مشکلات عدیده ای روبرو می‌شویم که در این رابطه همه باید به صورت جهادی وارد شوند.

خطیب جمعه نکا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری خاطر نشان کرد: فرهنگ و اقتصاد از مسائل مهم و اساسی و مورد توجه رهبری در جامعه بوده است که به عنوان شعار سال مورد توجه بوده و باید در جهت توجه به این دو مقوله با تمام توان وارد شویم.

محمدی لایینی با بیان اینکه نیاز امروز کشور اقتصاد مقاومتی است، گفت: وظیفه همگان در تحقق اقتصاد مقاومتی‏ تکیه بر ظرفیت‌ها و امکانات داخلی و خودکفایی داخلی است تا از بن‌بست تحریم‌ها خارج شویم.

امام جمعه موقت نکا با گرامیداشت و تسلیت به مناسب ایام فاطمیه و سالروز شهادت زهرا(س) افزود: نباید نوروز و دید و بازدیدهای نوروزی موجب نادیده گرفتن حرمت فاطمیه شود بلکه باید با انجام صله رحم در جهت تکریم این ایام و ترویج سیره فاطمی تلاش کنیم.

وی متذکر شد: نباید بهار و زیبایی‌های آن ما را از گذران عمر غافل کند بلکه باید ضمن تبریک و شادباش سال نو توجه داشته باشیم که یک سال از عمر ما کم شده است و لذا باید در ادامه راه با برنامه‌ریزی مناسب برای آخرت خود توشه مناسب برداریم.

محمدی لایینی ادامه داد: بهار علاوه بر زیبایی‌ها و نو شدن، پیام دیگری هم دارد و آن، قیامت است و کسی که اهل دل است، با دیدن بهار، به یاد رستاخیز می‌افتد و در احادیث نقل شده که پیامبر (ص) فرمودند: "هر گاه بهار را دیدید قیامت را زیاد یاد کنید".

امام جمعه موقت نکا در ادامه خطبه‌های نماز جمعه نکا با تأکید بر نظارت همه جانبه در جامعه و جلوگیری از اختلاس، بیان داشت: نظارت از موضوعات مهمی است که باید با دقت و شدت تمام انجام شود تا از بروز ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری شود.

وی یادآور شد: جای تعجب است هزاران نفر زوج جوان برای گرفتن وام ازدواج که مبلغ مختصری است باید مدت‌ها در انتظار بمانند افرادی وام‌های کلان چند میلیونی می‌گیرند و این در جامعه تنش ایجاد می‌کند.

محمدی لایینی ابراز داشت: در رابطه با توزیع سبد کالا، خیلی از خانواده‌هایی که محتاج هستند موفق به دریافت سبد کالا نشدند که باید با برنامه‌ریزی مناسب، این سبد کالا به افراد نیازمند جامعه تعلق گرفته و این افراد از آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه موقت نکا در پایان با سفارش همگان به تقوا گفت: تقوا موجب رستگاری در دنیا و آخرت است که باید با تجهیز شدن به تقوای الهی آخرت خود را آباد کنیم.

انتهای پیام/86002/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول